توصیه‌هایی برای داشتن پوست زیبا-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اگر صورت خود را روی بالش بگذارید، به تدریج چین و چروک‌های ریزی روی سطح پوست‌تان نمایان می‌شوند. خوابیدن روی شکم نیز باعث تشدید پف زیر چشم‌ها خواهد شد.

در ادامه قسمت اول نکاتی ذکر شده که با رعایت آنها می‌توانید از پوستی جوان، سالم و عاری از چین و چروک برخوردار باشید.
استراحت کافی
چند شب به اندازه کافی بخوابید تا ببینید چه تاثیری بر چهره‌تان می‌گذارد: حلقه‌های تیره زیر چشم، رنگ پریدگی پوست و پف زیر چشم‌ها برطرف می‌شوند. ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه کمک می‌کند که بدن و پوست شما در بهترین فرم خود باشند. نحوه خوابیدن نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر صورت خود را روی بالش بگذارید، به تدریج چین و چروک‌های ریزی روی سطح پوست‌تان نمایان می‌شوند. خوابیدن روی شکم نیز باعث تشدید پف زیر چشم‌ها خواهد شد.
تاثیر بارداری بر تغییر پوست
۹۰ درصد زنان باردار با علائم کششی مواجه می‌شوند که اغلب پس از زایمان برطرف می‌شود. استعمال کرم‌های مرطوب‌کننده از شدت علائم کششی می‌کاهد. کرم‌های تجویزی حاوی ویتامین A و لیزردرمانی نیز موثر هستند. آکنه یکی دیگر از مشکلات پوستی رایج در میان زنان است که به دلیل اختلالات هورمونی رخ می‌دهد. بهترین روش جلوگیری از بروز آکنه این است که روزی دو بار صورت خود را بشویید و پس از آن از یک مرطوب کننده غیرچرب استفاده کنید.
جلوگیری از ملاسما
برخی از زنان در دوران بارداری و مواقعی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند، با ظهور لکه‌های تیره رنگی روی پوستشان مواجه می‌شوند که ملاسما نام دارند. افزایش ملانین، که رنگ پوست را تعیین می‌کند، باعث ظهور این لکه‌های تیره می‌شود. ملاسما به طور معمول پس از زایمان و قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری برطرف می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و اجتناب از نور خورشید از تغییر رنگدانه‌های پوست جلوگیری کنید. علاوه بر این، لایه‌برداری شیمیایی و مصرف داروهای موضعی مانند هیدروکینون، رتینوئیدها، آزالائیک اسید، کوجیک اسید و هیدروکسی اسید نیز به درمان ملاسما کمک می‌کنند.
پوست خود را از پرتوهای مضر در امان نگه دارید
حتی اگر آفتاب پرست نباشید، این احتمال وجود دارد که پوست تان از نور خورشید آسیب ببیند. نزدیک به ۹۰ درصد از تمام آسیب‌های پوستی به علت نور خورشید رخ می‌دهند. هر قدر زمان بیشتری را زیر نور خورشید سپری کنید، خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش می‌یابد. از این رو، همیشه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. محصولات حاوی اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم و آووبنزون گزینه‌های مناسبی هستند. بهتر است از کرمی استفاده کنید کهSPF ۳۰ یا بالاتر داشته باشد.
مراقبت از پوست سالخورده
با افزایش سن، پوست تغییر می‌کند. بدن در سنین بالا به اندازه کافی کلاژن و الاستین تولید نمی‌کند؛ از این رو، نمی‌تواند به فرم طبیعی خود بازگردد و به تدریج ضعیف می‌شود. سرعت تولید و از بین رفتن سلول‌های پوست نیز کند می‌شود. برای تقویت یک پوست سالخورده می‌توانید لایه برداری کنید، از صابون‌های نرم‌کننده استفاده کنید و یا پوست خود را مرطوب نگه دارید. همچنین می‌توانید از رتینوئیدهای بدون نسخه برای کاهش چین و چروک سطحی پوست استفاده کنید.
منبع: webmd

لیفتینگ صورت با پوست میوه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ