توصیه‌هایی برای داشتن پوست زیبا-قسمت سوم

مهرناز زاوه
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اگر از قهوه به صورت موضعی روی پوستتان استفاده کنید، کافئین از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

در ادامه قسمت اول و دوم نکاتی ذکر شده که با رعایت آنها می‌توانید از پوستی جوان، سالم و عاری از چین و چروک برخوردار باشید.
نوشیدن یا پوشیدن قهوه
کافئین موجود در قهوه باعث دی-هیدراته شدن بدن می‌شود. از این رو، ممکن است پوست شما به تدریج خشک شود. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اگر از قهوه به صورت موضعی روی پوستتان استفاده کنید، کافئین از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.
کاهش مصرف الکل
نوشیدن زیاد الکل هم برای پوست و هم برای بدن ضرر دارد. الکل ادرارآور است و باعث می‌شود آب بدن به مرور کاهش یابد. این مسئله موجب خشک شدن پوست شده و عروق خونی را گشاد می‌کند. به همین دلیل، اغلب کسانی که الکل می‌نوشند، چهره‌ای قرمز و برافروخته دارند. عروق خونی ممکن است برای همیشه آسیب ببینند و پوست شما را همواره قرمز جلوه دهند.
ترک سیگار
سیگار برای پوست ضرر دارد. مضرات سیگار پس از نور خورشید در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. چین و چروک و خطوط ریزی که در چهره افراد سیگاری پدید می‌آید، از اوایل ۲۰ سالگی قابل مشاهده است. سیگار کشیدن جریان خون در پوست را کاهش می‌دهد و باعث از بین رفتن کلاژن می‌شود. کاهش کلاژن به معنای ظهور چین و چروک است. آسیب‌های ناشی از سیگار قابل برگشت نیستند، اما می‌توانید با ترک سیگار از تشدید این علائم جلوگیری کنید.
هوای زمستان
آب و هوای سرد زمستان باعث پوسته پوسته شدن و خشکی پوست شده و خطر ابتلا به اگزما و روزاسه را افزایش می‌دهند. تنها آب و هوای بیرون نیست که بر پوست اثر می‌گذارد، هوای گرم و خشک داخل خانه نیز برای پوست ضرر دارد. استفاده از مرطوب کننده و نوشیدن آب زیاد در خانه، شما را از آسیب‌های پوستی در امان نگه می‌دارد.
مراقبت از پوست در تابستان
آیا دوست دارید برنزه شوید؟ از روش‌های بی‌خطر استفاده کنید. بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب قوی کمک بگیرید و اگر در آب هستید یا عرق می‌کنید، از کرم‌های ضد آب استفاده کنید. هر ۲ ساعت یک بار کرم خود را تجدید کنید. اگر پوست خشک ندارید، از مرطوب کننده‌های غیرچرب استفاده کنید تا در آب و هوای مرطوب جوش نزنید. پس از خروج از استخر دوش بگیرید تا از شر کلر خلاص شوید.
نکاتی برای مراقبت از پوست در هوا
وقتی در هواپیما هستید، پوست‌تان به علت کاهش رطوبت به سرعت خشک و سفت می‌شود. بنابراین، قبل و بعد از پرواز آب کافی بنوشید -و نه قهوه یا الکل- و از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. تا حد امکان قبل از پرواز آرایش نکنید تا پوستتان آسیب نبیند. همچنین می‌توانید یک لوسیون به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.
خود را برای یک کلوزآپ آماده کنید
تغییر نور می‌تواند چهره شما را تغییر دهید. نور فلورسنت باعث می‌شود که پوست شما قرمز و زرد به نظر برسد، در حالی که نور لامپ‌های رشته‌ای معایب و نواقص پوست را پوشش می‌دهد. بنابراین، پوست و آرایش خود را در شرایط مختلف در مقابل آینه بررسی کنید تا در صورت تغییر نور غیرطبیعی نباشید.
منبع: webmd

چند پیشنهاد ساده برای روشن شدن پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ