۸ چیزی که نباید در رستوران به آن دست بزنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
میزهای غذا در رستوران‌ها به باکتری ای. کولی آلوده هستند. این باکتری برای تمام افراد به خصوص کودکان خردسال، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، مضر است.

در ادامه‌ی قسمت اول به معرفی کثیف‌ترین نقاط رستوران می‌پردازیم.


۵.برش‌های لیمو در کنار نوشیدنی
چه خودتان خواسته باشید یا نه، نوشیدنی‌هایی که در رستوران‌ها عرضه می‌شوند، اغلب با یک برش از لیمو شیرین یا لیمو ترش سرو می‌شوند. مطالعات سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهند که ۶۹.۷ درصد از برش های لیمو که در کنار نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، میکروب دارند. چون برش‌های لیمو قبل از آنکه در کنار لیوان نوشیدنی قرار بگیرند، در دست چندین نفر می‌چرخند. و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها مسائل بهداشتی را رعایت کرده باشند. شاید طعم خوبی نداشته باشد، اما بهتر است نوشیدنی خود را بدون لیمو بنوشید.

۶.یخ‌های موجود در نوشیدنی
یخ ساز رستوران‌ها معمولا به ندرت تمیز می‌شوند (در حالت ایده آل یک بار در ماه)؛ از این رو، محیط مناسبی برای رشد باکتری هستند. بهتر است سودای خود را بدون یخ سفارش دهید. معده شما سپاسگذار خواهد بود!

۷.منوی غذا
لمس نکردن منوی غذا در رستوران کار دشواری است. منوی غذا یکی از کثیف‌ترین چیزهای موجود در یک رستوران است. فکرش را بکنید چند نفر در روز به منو دست می‌زنند و چه تعداد از آنها به پاکیزگی دست‌های خود اهمیت می‌دهند. کارکنان رستوران‌ها نیز معمولا از پارچه‌های کهنه برای تمیز کردن منوی غذا استفاده می‌کنند.
مطالعات سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهند که منوی غذا بهترین راه انتقال باکتری است. باکتری ای.کولی (E. coli) می‌تواند از ۲۴ تا ۷۲ ساعت روی منوی غذا زنده بماند. بنابراین، بهتر است به وضعیت منو توجه کنید. اگر ذرات غذا روی سطح بیرونی منو دیده می‌شوند یا سطح منو چسبناک است، بدانید که این منو حاوی انواع میکروب، باکتری و ویروس‌هایی است که در چند روز گذشته از دیگران به آن منتقل شده‌اند. از این رو، بهتر است پس از سفارش دادن و قبل از خوردن غذا دست‌های خود را بشویید.


۸.میز غذا
دکتر چارلز جربا، استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا، در آزمایشات خود به این نتیجه رسید که میزهای غذا در رستوران‌ها به باکتری ای. کولی آلوده هستند. این باکتری برای تمام افراد به خصوص کودکان خردسال، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، مضر است. آمار باکتری‌ها پس از تمیز کردن میزها به مراتب بیشتر است. این امر نشان می‌دهد که پارچه‌های مورد استفاده توسط کارکنان نیز به این باکتری آلوده است. بنابراین، بهتر است از آن کارمند بخواهید که میز شما را تمیز نکند!
(منبع: dailymail)

در یک فست فود کدام پیش غذا بهتر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ