چگونه آرایش با دوامی داشته باشیم؟

مهرناز زاوه
راه‌های زیادی برای انجام آرایش وجود دارد و بسیاری از آنها به نوع پوست و شرایط آن ارتباط دارد. متخصصان معتقدند این شرایط تا حد زیادی به میزان هیدراته بودن پوست، چرب بودن و آسیب وارد شده به آن مربوط می‌شود.

در این مقطع از زندگی‌تان٬ حتما یک جعبه پر از انواع لوازم آرایش دارید و هر روز خودتان را برای شیک‌ و جذاب‌تر شدن آرایش می‌کنید و ظرف کمتر از ۳۰ دقیقه از خانه بیرون می‌روید. اما شاید این میان یک کار بسیار مهم را از قلم بیاندازید: زیرسازی پوست. اکثر زنان معمولا فراموش می‌کنند این کار را در روند آرایش خود انجام دهند اما اهمیت این قضیه می‌تواند تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از بین رفتن آن تا ظهر را نشان دهد. راه‌های زیادی برای انجام آرایش وجود دارد و بسیاری از آنها به نوع پوست و شرایط آن ارتباط دارد. متخصصان معتقدند این شرایط تا حد زیادی به میزان هیدراته بودن پوست٬ چرب بودن و آسیب وارد شده به آن مربوط می‌شود. برای این که بدانید کدام روش بیشتر برایتان جواب می‌دهد به توصیه‌های ما عمل کنید:
خشک کردن مو
یکی از ساده‌ترین و در عین حال سریع‌ترین روش‌ها برای مرتب کردن وضعیت صورت و ماندگاری بیشتر آن استفاده از سشوار است. فکر می‌کنید تأثیر آن چقدر است؟ اگرچه استفاده از سشوار برای حفظ انحنای مژه‌ها و خشک کردن پوست بسیار مفید است٬ اما باید از گرمای بسیار ملایم یا کم آن و رطوبت مناسب محیطی استفاده کنید تا مانع از بروز آسیب به پوستتان شوید.
استفاده از اسپری
این افشانه‌های هیدراته برای استفاده٬ بسیار سریع و آسان بوده و می‌توان بعد از انجام آرایش آن را روی پوست استفاده کرد. در واقع این اسپری‌ها باعث نرم‌تر شدن پوست شده و از آب شدن آرایش٬ ترک برداشتن٬ از بین رفتن یا گیر کردن آن لا به لای خط و خطوط صورت پیشگیری می‌کنند. استفاده از اسپری‌ها برای پوست‌های خشک تا معمولی و یا برای آن دسته از افرادی که پوستشان چین و چروک یا نشانه‌های سالخوردگی دارد بسیار مناسب است.
پودر براق‌کننده
برای آن دسته از افرادی که پوست چرب یا روغنی دارند٬ استفاده از پودرهای براق کننده می‌تواند باعث ماندگاری آرایش شده و همزمان به درخشندگی آن هم کمک کند. می‌توانید آن را با یک برس بزرگ و ظریف روی تمام صورت و یا روی پیشانی٬ بینی و چانه بمالید چرا که این نقاط بیشتر از سایر نقاط صورت چرب شده و باعث از بین رفتن آرایش می‌شود.
زیرسازی
بهترین راه برای آنکه پوست صورتتان به یک پارچه‌ی برزنت نرم تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم آرایش٬ از یک زیرساز استفاده کنید. آنها باعث نرم شدن خط و خطوط ریز  چین و چروک صورت می‌شوند و بین محصولات مراقب پوستی و مواد آرایشی سدی ایجاد می‌کنند. زیرسازی نه تنها باعث می‌شود که رنگ و رو و صورت شما بی‌عیب به نظر بیاید بلکه باعث می‌شود آرایش کل روز روی صورتتان بماند. اگر پوستتان دچار کم آبی شدیدی است٬ زیرسازهای سیلیکونی یا آلی بهترین گزینه برای پوشش لازم آن محسوب می‌شوند.

اسپری مو
این یکی از حقه‌های قدیمی برای حفظ حالت مو است٬ پس چرا از آن برای ماندگاری بیشتر آرایش و شادابی آن در طول روز استفاده نکنید؟ فقط حواستان باشد که از برندهایی استفاده نکنید که حاوی الکل هستند چرا که آنها ممکن است روی پوست خشک شوند. بهترین روش برای استفاده از آن به این شکل است که اسپری مو را در فاصله‌ی ۵ یا ۶ سانتی گرفته و به اندازه‌ی یک یا چند ثانیه آن را اسپری کنید و ترجیحا هنگام استفاده از آن نفس‌تان را حبس کنید تا مواد سمی آن وارد ریه‌تان نشود.

(منبع: webmd)

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ