۱۲ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه-قسمت اول

مهرناز زاوه
یک رژیم غذایی سالم نمی‌تواند معجزه کند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که نقش بسزایی در پیشگیری از سرطان سینه دارد.

یک رژیم غذایی سالم نمی‌تواند معجزه کند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که نقش بسزایی در پیشگیری از سرطان سینه دارد. مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو و مرکز پیشگیری از سرطان در بیمارستان دانشگاه منچستر در انگلستان نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزیجات و غذاهای کم کربوهیدرات به پیشگیری از سرطان سینه کمک کرده و از شدت گرفتن دوباره آن جلوگیری می‌کند. 


۱-ادویه کاری
ماده‌ای که به ادویه کاری رنگ زرد می‌بخشد، حاوی یک ماده شیمیایی است که کورکومین نامیده می‌شود. مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از مکمل کورکومین نشان داده‌اند که این ماده در ترکیب با داروهای مشخص نقش مهمی در مبارزه با سرطان سینه ایفا می‌کند. از آنجایی که کورکومین خواص ضد التهابی دارد، سلامت جسمانی شما را افزایش خواهد داد. برای آنکه کورکومین مورد نیاز بدن را تامین کنید، باید مکمل بخورید. به علاوه، شما می‌توانید با افزودن کاری، کلم بروکلی، پیاز و سیر به مواد غذایی خود از یک برنامه غذایی جالب برای مبارزه با سرطان برخوردار شوید.


۲-کلم بروکلی
کلم بروکلی بیشترین توجهات را در زمینه پیشگیری از سرطان سینه به خود جلب کرده است. تحقیقات نشان می‌دهند که کلم بروکلی از رشد تومور جلوگیری کرده و مانع از گسترش سرطان در سایر نقاط بدن می‌شود. به طور کلی، سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم، کلم بروکسل و کلم پیچ خواص ضد سرطانی دارند. اما برای بهره‌مندی از مزایای این سبزیجات باید روزانه یک یا دو عدد از آنها را مصرف کنید.


۳-سیر
سیر تاثیر بسزایی بر چرخه سلولی دارد؛ فرآیندی که طی آن یک سلول سالم ممکن است سرطانی شود. سولفید آلیل موجود در سیر به این چرخه سلولی نظم می‌دهد. ترکیب سولفید آلیل در خانواده پیازها نیز یافت می‌شود. بنابراین، می‌توانید با اضافه کردن سیر یا پیاز به دستور غذایی خود از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کنید. باید توجه داشت که بیشتر مطالعات مرتبط با تغذیه ضد سرطانی نه بر روی خود سیر که عمدتا بر روی مکمل یا عصاره سیر انجام گرفته‌اند. علاوه بر این، بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف مکمل سیر با پزشک معالج خود مشورت کنند تا دچار عوارض دارویی نشوند.


۴-سیب
خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کند. اگر پوست سیب را می‌گیرید، در واقع خود را از یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر ترکیبات لازم برای مبارزه با سرطان محروم کرده‌اید. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که پوست سیب می‌تواند از گسترش سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری کند. خبر خوب این است که نیازی به خوردن انواع سیب ندارید. این تحقیق بر روی سیب‌های گالا به انجام رسیده است. بنابراین، سیب گالا را به سبد خرید خود اضافه کنید.
منبع: everydayhealth

باورهای غلط رایج درباره سرطان سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ