۱۲ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه-قسمت دوم

مهرناز زاوه
زنانی که اضافه وزن دارند و ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کنند و میوه و سبزیجات می‌خورند، در مقایسه با زنانی که وزن طبیعی دارند و به لحاظ جسمی فعال نیستند، کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم نقش رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان سینه از برنامه‌های کنترل وزن نیز پر‌رنگ‌‌تر است. مری ماریان، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در دانشکده پزشکی دانشگاه آریزونا در این باره می‌گوید: «زنانی که اضافه وزن دارند و ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کنند و میوه و سبزیجات می‌خورند، در مقایسه با زنانی که وزن طبیعی دارند و به لحاظ جسمی فعال نیستند، کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.» به توصیه او زنان باید از یک برنامه غذایی مشخص پیروی کنند. 


۵-انار
تحقیقات مربوط به نقش انار در جلوگیری از سرطان سینه در مراحل اولیه خود به سر می‌برند. اما نتایج به دست آمده از کشت سلولی نشان می‌دهد که انار حاوی ترکیبی است که می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی به ویژه سرطان وابسته به استروژن جلوگیری کند. شما می‌توانید با افزودن انار یا آب انار به برنامه غذایی ضد سرطان سینه به غذاهای خود طعم و مزه بهتری بدهید. با افزودن این میوه به سبد خرید خود می‌توانید به سایر اعضای خانواده‌تان نیز کمک کنید که از بیماری‌های قلبی و سرطان پروستات در امان باشند.


۶-گردو
گردو حاوی مواد مغذی و اسیدهای چرب امگا۳ است و با انواع التهاب در بدن مبارزه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که گردو از سرعت رشد تومورهای سرطان سینه می‌کاهد. بنابراین، این دانه خوشمزه را به برنامه مدیریت سرطان سینه خود اضافه کنید.

۷-ماهی
ماهی و روغن ماهی دو منبع بزرگ اسیدهای چرب امگا۳ هستند. اگر از مزایای روغن ماهی مطلع باشید، هر روز از آن استفاده خواهید کرد. ماهی یک منبع مناسب برای پروتئین بدون چربی است. از این رو، می‌توانید این ماده غذایی را در برنامه پیشگیری از سرطان سینه بگنجانید. بر اساس برنامه‌های تغذیه ضد سرطان، باید مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن و کالباس را به حداقل برسانید. ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و ماهی تن گزینه‌های مناسبی برای گنجاندن در رژیم غذایی ضد سرطان سینه هستند.


۸-بذر کتان
اگر به دنبال چربی‌های سالم هستید، خواه ناخواه باید روغن بذر کتان بخرید. اما اگر می‌خواهید یک برنامه غذایی ضد سرطان داشته باشید، بهتر است خود بذر کتان را تهیه کرده و آن را به آرد تبدیل کنید. بذر کتان آسیاب شده حاوی لیگنان است که در واقع از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند. از این رو، می‌توانید بذر کتان را به رژیم غذایی ضد سرطان سینه اضافه کنید. برای این کار می‌توانید بذر کتان آسیاب شده بخرید یا آن را به صورت دانه خریداری کرده و با استفاده از دستگاه آسیاب قهوه به آرد تبدیل کنید.
منبع: everydayhealth

مصرف زیاد شکر و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ