۱۲ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه-قسمت سوم

مهرناز زاوه
وقتی پای پیشگیری از سرطان سینه به میان می‌آید، محققان خوردن هویج، طالبی و سیب زمینی شیرین را توصیه می‌کنند؛ خوراکی‌هایی که سرشار از پیش‌سازهای ویتامین A یا همان کاروتنوئیدها هستند.

در ادامه‌ی قسمت اول و دوم به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که به ترویج سلامت سینه در زنان کمک کرده و سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می کنند.


۹-سویا
دیدگاه‌های مختلفی درباره نقش سویا در پیشگیری از سرطان سینه در بزرگسالان مطرح شده است. محققان بر این باورند که اگر دختران در سنین نوجوانی ۲ بار در روز سویا مصرف کنند، در مراحل بعدی زندگی خود از مزایای ضد سرطانی این ماده بهره‌مند خواهند شد. سویا حاوی ترکیباتی است که مشابه استروژن عمل می‌کنند. هورمونی که می‌تواند از بروز سرطان در زنان بزرگسال جلوگیری کند.


۱۰-میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ
وقتی پای پیشگیری از سرطان سینه به میان می‌آید، محققان خوردن هویج، طالبی و سیب زمینی شیرین را توصیه می‌کنند؛ خوراکی‌هایی که سرشار از پیش‌سازهای ویتامین A یا همان کاروتنوئیدها هستند. زنانی که در جریان خون خود از سطوح بالاتری از کاروتنوئیدها برخوردارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. اغلب میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ سرشار از کاروتنوئیدها هستند. این ترکیبات بیش از ۶۰۰ نوع مختلف دارند، اما همگی به پیشگیری از سرطان سینه کمک می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از مزایای کاروتنوئیدها در رژیم غذایی ضد سرطان سینه بهره‌مند شوید، بهتر است به خوردن میوه‌ها و سبزیجات نارنجی، قرمز، زرد و حتی سبز تیره روی بیاورید.


۱۱-انواع توت
زغال اخته، شاه توت، تمشک و توت فرنگی به وعده‌های غذایی شما رنگ، تنوع و عطر و طعم می‌بخشند. این میوه‌ها سرشار از ویتامین، مواد آلی و آنتی اکسیدان هستند و می‌توانند از سرطان سینه جلوگیری کنند. بنابراین، از انواع توت در رژیم غذایی ضد سرطان سینه استفاده کنید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که زغال اخته، با افزایش اثربخشی داروی تاموکسیفن در مبارزه با سلول های سرطان سینه، نقش بسزایی در مبارزه با این بیماری ایفا می‌کند.


۱۲-چای سبز
چای سبز و چای سفید حاوی کاتچین هستند؛ عصاره ای که به نظر می‌رسد در پیشگیری از سرطان سینه موثر باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که چای سبز از سلول‌های شما در برابر عوامل محیطی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند، محافظت می‌کند. با این حال، برای آنکه از مزایای چای سبز بهره‌مند شوید، باید به مقدار زیاد چای بنوشید (۴ یا ۵ فنجان چای سبز در روز).
منبع: everydayhealth

برای تشخیص سرطان سینه، ماموگرافی بهتر است یا سونوگرافی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ