چگونه ابرو و مژه‌های بی‌نقصی داشته باشیم-قسمت اول

مهرناز زاوه
استنسیل کردن ابروها می‌تواند شما را عصبانی، متعجب، سالخورده و غیرمتعادل جلوه دهد.

در طول تاریخ ابروها نمایانگر وضعیت اجتماعی، جنسیت و اقتدار افراد بوده‌اند. طبق تحقیقات اخیر، ابروی زنان جوان‌تر بالاتر است. با شروع میانسالی و از بین رفتن استخوان و چربی‌ها، ابروها افتاده‌تر به نظر می‌رسند و چهره‌ای غمگین و خسته به شما می‌بخشند. فرم و اندازه مناسب ابروها به ظاهر شما بستگی دارند. اگر ابروی خود را به سه قسمت تقسیم کنید، بخش ضخیم آن باید از پل بینی آغاز شود. قوس ابرو باید در میانه ابرو باشد و بخش نازک نیز باید تا گوشه چشم ادامه داشته باشد.
از طرفی مژه عضو بسیار حساسی است. گاهی ممکن است یک مژه در جهت مخالف حالت بگیرد یا بلندتر از بقیه باشد، در این مواقع باید با احتیاط و دقت فراوان مژه را بردارید، چون با ناحیه حساسی طرف هستید.
ابروهای ضخیم داشته باشید
ابروهای کم پشت خود را با پودر، مداد و ژل مخصوص پر کنید. اگر سبزه هستید، ابروهای خود را روشن‌تر کنید و اگر بلوند هستید و موهای روشن دارید، ابروهای خود را کمی تیره‌تر کنید. اگر شک دارید، از رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید که تقریبا به همه می‌آید. از ضربه‌های کوچک در قوس ابروی خود با یک مداد ابرو برای پاک کردن رنگ‌های اضافی استفاده کنید.
از استنسیل کردن خودداری کنید
یک ابروی کامل به ساختار استخوانی شما بستگی دارد. استفاده از استنسیل برای آرایش ابروها روش مناسبی نخواهد بود و ممکن است از نتایج حاصل راضی نباشید. استنسیل کردن ابروها می‌تواند شما را عصبانی، متعجب، سالخورده و غیرمتعادل جلوه دهد.
ابروها را با موهایتان تطابق دهید
اگر می‌خواهید رنگ موی خود را تغییر دهید، باید به فکر رنگ ابروها هم باشید. برای این کار بهتر است به یک آرایشگر باتجربه مراجعه کنید و در خانه به ابروهایتان دست نزنید. آیا به یک تغییر سریع در ابروهایتان نیاز دارید؟ از ترکیب ریمل و ساتر برای تیره کردن یا روشن کردن فوری ابروهای خود استفاده کنید.
چهره طبیعی داشته باشید
کاملیا بل ثابت کرده که برای مدرن بودن لازم نیست ابروهای بسیار نازک یا نقش و نگار شده داشته باشید. سعی کنید تا حد امکان خودتان باشید و یک مدل موی ثابت را برای سه ماه نگه ندارید. سعی کنید آنها را شکل‌دهی کنید و همواره به بهترین شکل ممکن خود را آراسته کنید.
از موچین مناسب استفاده کنید
از موچین نوک تیز استفاده می‌کنید یا نوک گرد؟ اگر تا به حال ابروهای خود را اصلاح نکرده‌اید، از موچین نوک گرد استفاده کنید. می‌توانید آن حالت را به راحتی نگاه دارید و موهای بلندتری داشته باشید. اگر ابروهای کوتاه یا سفت دارید، موچین را با یک زاویه مشخص بچرخانید و از نقاط لبه شروع به برداشتن ابرو کنید.
آیا می‌توانید نوک ابروهایتان را بچینید؟
تا زمانی که باعث ریش ریش شدن ابرو نمی‌شوید، می‌توانید نوک ابروهایتان را بچینید. شکل‌گیری واقعی باید قبل از بلند شدن ابرو انجام بگیرد. چیدن بیش از حد بالای ابرو می‌تواند منجر به صاف شدن ابروها شما شود و به شما چهره‌ای غیرعادی و نامعقول بدهد.
منبع: webmd

لیفت ابرو؛ از چیزی که شما فکر می‌کنید تا چیزی که واقعا هست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ