به این دلایل همیشه خسته‌اید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
نخوردن صبحانه باعث می‌شود که احساس تنبلی و بی‌حالی داشته باشید. در واقع خوردن صبحانه درست مثل این است که موتور متابولیسم بدنتان را با هندل روشن کنید.

در قسمت اول با برخی عادت‌های بد و ناسالم که باعث افزایش احساس خستگی در شما می‌شوند آشنا شدید، در اینجا ادامه‌ی مطلب را می‌خوانید.
کمال‌گرا هستید
تلاش برای کامل بودن –که شاید در عمل کاری غیرممکن باشد– باعث می‌شود که سخت‌تر و بیش از حد نیاز کار کنید. در واقع شما اهدافی را برای خود تعیین می‌کنید که غیرواقعی بوده و دسترسی به آنها دشوار یا غیرممکن است و در پایان از خودتان به هیچ عنوان رضایت نخواهید داشت. سعی کنید برای پروژه‌های خود یک بازه‌ی زمانی محدود در نظر بگیرید و از آن پیروی کنید. با این کار به این نتیجه می‌رسید که زمان اضافه‌ای که همیشه به کار می‌گرفتید اصلا باعث ارتقاء وضعیتتان نمی‌شد.
از کاه، کوه می‌‌سازید
اگر وقتی رئیس‌تان شما را به نشست غیرمنتظره‌ای فرا می‌خواند فکر می‌کنید که قرار است به زودی اخراج شوید یا هنگام دوچرخه سواری هر لحظه منتظرید که تصادف کنید، پس به این قضیه اعتقاد دارید که همیشه بدترین سناریو برایتان رخ خواهد داد. این تشویش می‌تواند باعث از کار انداختن شما شده و به لحاظ روانی شما را خسته کند. هر وقت دچار این افکار شدید، نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید چقدر احتمال دارد بدترین حالت رخ بدهد. بروید بیرون قدم بزنید، مراقبه یا ورزش کنید و یا درباره‌ی نگرانی‌هایتان با دوستی مشارکت کنید که قضیه را واقع بینانه‌تر از شما می‌بیند.
صبحانه نمی‌خورید
غذایی که می‌خورید در واقع سوخت بدنتان را تأمین می‌کند، و وقتی می‌خوابید بدن شما از آنچه که شب هنگام شام مصرف کرده‌اید استفاده می‌کند تا عمل پمپاژ اکسیژن و خون را انجام دهد. بنابراین وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، لازم است که با خوردن صبحانه مجددا سوخت بدنتان را تأمین کنید. نخوردن صبحانه باعث می‌شود که احساس تنبلی و بی‌حالی داشته باشید. در واقع خوردن صبحانه درست مثل این است که موتور متابولیسم بدنتان را با هندل روشن کنید. بهترین گزینه برای صبحانه، غلات کامل، پروتئین کم چرب و چربی سالم است.
هله هوله زیاد می‌خورید
غذاهای سرشار از شکر و کربوهیدرات‌های ساده، شاخص قند خون بالایی دارند. این شاخص نشان می‌دهد که کربوهیدرات با چه سرعتی می‌تواند میزان قند خون را افزایش دهد. بالا رفتن قند خون و سپس افت ناگهانی آن در طول روز باعث ایجاد احساس خستگی می‌شود. سعی کنید با خوردن پروتئین کم چرب همراه با غلات کامل در هر وعده‌ی غذایی میزان قند خون خود را ثابت نگه دارید.
نمی توانید «نه» بگویید
شاد و راضی نگه داشتن مردم اغلب به قیمت صرف انرژی و شادی شما تمام می‌شود. بدتر شدن این شرایط می‌تواند شما را در طول زمان عصبی کند. فرقی نمی‌کند در چه شرایطی هستید، نیازی نیست همیشه «بله» بگویید. خودتان را طوری آموزش دهید که «نه» گفتن را یاد بگیرید. مثلا این کار را در ماشینتان تمرین کنید و بلند بگویید نه. شنیدن این کلمه با صدای بلند شرایط را برایتان ساده‌تر خواهد کرد تا دفعه‌ی بعد راحت‌تر این کار را انجام دهید.
(منبع: health)

۷+۲ دلیل خستگی خانم‌های خانه‌دار 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ