روش‌های ساده برای خلاص شدن از شر آکنه پشت

مهرناز زاوه
آکنه می‌تواند از سال‌های نوجوانی آغاز شود، زمانی که سن و هورمون‌ها به بروز جوش‌های وحشتناک منجر می‌شود و یا ممکن است بدون تجربه چنین شرایطی در نوجوانی، به یک باره در بزرگسالی با آن مواجه شویم.

آکنه شرایط پوستی شایعی است که برای بسیاری از افراد دردناک و خجالت آور است. آکنه می‌تواند از سال‌های نوجوانی آغاز شود، زمانی که سن و هورمون‌ها به بروز جوش‌های وحشتناک منجر می‌شود و یا ممکن است بدون تجربه چنین شرایطی در نوجوانی، به یک باره در بزرگسالی با آن مواجه شویم.
۱.لایه برداری
اسکراب پشت با کیسه حمام به زدودن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. لایه برداری از تعداد برجستگی‌های موجود در پشت بدن نمی‌کاهد، اما از بروز مجدد آنها در آینده جلوگیری می‌کند. منافذ موجود بر پشت بدن بر خلاف صورت، بزرگ‌تر هستند و بیشتر مسدود می‌شوند. بنابراین، باید ۲ تا ۳ بار در هفته لایه برداری کنید تا از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شوید. شما می‌توانید از لایه بردارهای طبیعی مانند آب لیمو استفاده کنید. آب یک لیمو را بگیرید و در کاسه بریزید. سپس، پنبه‌ای را در آب لیمو خیس کرده و به طور مستقیم بر پشت خود بمالید. در آخر، بدن‌تان را با آب گرم بشورید.
۲.کرم بنزوئیل پراکسید
۲ بار در هفته از یک کرم بنزوئیل پراکسید و یا پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا از شر چربی‌های اضافی خلاص شوید و باکتری‌های زائد را از سطح پوست خود برانید. بنزوئیل پراکسید یک ترکیب ضد‌عفونی‌کننده است که می‌تواند جوش‌های پشت را خشک کند و از ظهور مجدد آنها جلوگیری به عمل آورد.
۳.روغن درخت چای
روغن درخت چای خواص ضد‌عفونی‌کننده و ضد‌باکتریایی دارد و از بروز جوش جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید عصاره درخت چای را به طور مستقیم روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می‌توانید از این عصاره برای خلاص شدن از شر آکنه‌های باسن نیز استفاده کنید.
۴.دوش گرفتن پس از ورزش
پس از ورزش بلافاصله دوش بگیرید. وقت گذرانی با لباس‌های عرق‌گیر باعث بروز جوش بر سطح پوست خواهد شد. همچنین می‌توانید یک حوله داغ بر پشت خود بگذارید. این ترفند باعث باز شدن منافذ پوست شده و آکنه‌های موجود را خشک می‌کند. سعی کنید لباس‌های پارچه‌ای بپوشید تا عرق روی پوست نماند.
منبع: thehealthsite

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ