راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از سرطان سینه-قسمت اول

مهرناز زاوه
جدا از اقدامات منطقی برای تشخیص سرطان با استفاده از ابزارهای تشخیصی مانند ماموگرافی، این سوال مطرح می‌شود که چه کاری می‌توانید برای پیشگیری از این بیماری انجام دهید؟

انجمن سرطان آمریکا به تازگی دستورالعملی در راستای انجام ماموگرافی منتشر کرده است. در این دستورالعمل به زنان توصیه شده که هر از گاهی تست ماموگرافی انجام دهند. جدا از اقدامات منطقی برای تشخیص سرطان با استفاده از ابزارهای تشخیصی مانند ماموگرافی، این سوال مطرح می‌شود که چه کاری می‌توانید برای پیشگیری از این بیماری انجام دهید؟ شما نمی‌توانید هیچ کاری درباره عوامل خطرساز مانند سن، جنسیت، نژاد و یا سابقه خانوادگی انجام دهید، اما می‌توانید از این اقدامات برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک بگیرید.
خوردن سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر
سعی کنید سبزیجات و میوه‌های با رنگ روشن بخورید. رنگدانه‌های گیاهی به نام فلاونوئید دارای خواص ضد سرطان هستند و افرادی که از این دستورالعمل پیروی می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش می‌یابد. زیرگروه‌های فلاونوئید موسوم به فلاونول و فلاون، در پیشگیری از سرطان سینه مفید هستند. پیاز، کلم بروکلی، بادمجان، کرفس، کاهو، فلفل، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیب، پرتقال، خربزه، چای سیاه، قهوه، چای بابونه و بسیاری از گیاهان معطر از جمله غذاهای حاوی فلاونول و فلاون هستند؛ خوردن این مواد، از سرطان سینه پیشگیری می‌کند.
در فهرست بالا فقط نام چای سیاه آورده شده و اشاره‌ای به چای سفید و سبز نشده است. هر دوی این‌ها از یک گیاه به دست می‌آیند، اما به روش‌های مختلف پردازش می‌شوند. چای سبز که مشخصات منحصر به فرد فلاونوئیدی دارد، باعث کاهش شیوع سرطان سینه در افراد آسیایی می‌شود. با توجه به مطالعات آزمایشگاهی، فلاونوئیدهای موجود در چای سبز به اشکال مختلف در راستای محافظت در برابر سرطان سینه عمل می‌کنند. مصرف روزانه عصاره چای سبز برای مدت یک سال، به عنوان دارونمایی برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه عمل می‌کند.
چه چیزهایی نباید بخوریم: گوشت. به گزارش سازمان بهداشت جهانی در اکتبر سال ۲۰۱۵، تحقیقات نشان می‌دهند که فرآورده‌های گوشتی مانند هات داگ، بولونیا، ژامبون، سوسیس، همبرگر و بیکن، باعث ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شوند. گوشت قرمز (گوشت گاو، گوشت بره، بز، و گوشت خوک)، به عنوان گوشت‌های «احتمالا سرطان‌زا» طبقه بندی شده است. درحالی که ارتباط بین گوشت و سرطان روده اثبات شده است، مطالعاتی نیز بر ارتباط فرآورده‌های گوشتی و سرطان سینه صحه می‌گذارند.
۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته
با توجه به برنامه سلامت اتحادیه اروپا، ورزش خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد، در حالی که عدم انجام فعالیت‌های بدنی در ۹٪ از موارد باعث سرطان سینه می‌شود. افرادی که به لحاظ فیزیکی فعال‌تر هستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه و سایر انواع سرطان و بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان قرار دارند. علاوه بر این، فعالیت بدنی به افراد مبتلا به سرطان بهبودی می‌بخشد. همچنین افرادی که برای سرطان سینه و یا سرطان‌های دیگر تحت شیمی درمانی هستند، برای سلامت روح و جسم خود باید ورزش کنند. فعالیت بدنی کیفیت زندگی بیماران را پس از بهبودی افزایش می‌دهد. ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته مناسب است. ورزشی انجام دهید که به آن علاقه دارید: پیاده روی، تنیس، فریزبی، شنا، دوچرخه سواری، رقص و… طوری ورزش کنید که ضربان قلب‌تان بالا برود. همچنین می‌توانید مدت زمان ورزش را در طول روز تقسیم بندی کنید.
منبع: yahoo

۱۲ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ