غذاهای سالم که فکرش را هم نمی‌کنید چاق‌تان می‌کنند-قسمت اول

مهرناز زاوه
همه ما می‌دانیم که کنار گذاشتن هله هوله از رژیم غذایی اولین گام برای آب کردن چربی‌‌هاست، با این حال بهتر است این را هم بدانید که میزان کالری، چربی و شکر موجود در برخی از غذاهای به ظاهر سالم که جایگزین این هله هوله‌ها می‌کنید بسیار بالاتر از چیزی است که انتظارش را دارید.

همه ما می‌دانیم که کنار گذاشتن هله هوله از رژیم غذایی اولین گام برای آب کردن چربی‌‌هاست، با این حال بهتر است این را هم بدانید که میزان کالری، چربی و شکر موجود در برخی از غذاهای به ظاهر سالم که جایگزین این هله هوله‌ها می‌کنید بسیار بالاتر از چیزی است که انتظارش را دارید. حتی غذاهایی مثل سالاد، ماست، میوه و آجیل اگر به اندازه و درست مصرف نشوند می‌توانند باعث بروز مشکلات جدی شوند. 
این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر کاه می‌توانند قابلیت شما را برای سالم ماندن و کاهش وزن محدود کنند. دستورالعمل‌های ما را دنبال کنید تا بدانید کدام غذاها به ذخیره چربی‌هایتان اضافه می‌کنند و باعث خراب شدن رژیم لاغری‌تان می‌شوند.
۱-ماست
ماست ساده یک انتخاب غذایی سالم است، چون تنها ۱۰۰ کالری دارد و سرشار از پروتئین است. اما این ماست ممکن است مملو از قند باشد. اغلب ماست‌های میوه‌ای بیش از ۲۶ گرم قند دارند! در حالی که استاندارد مصرف قند برای زنان تنها ۲۵ گرم در روز است.
۲-برگرهای گیاهی
سبزیجات سالم هستند! خیلی سالم… برگرهای گیاهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال، بسیاری از رستوران‌های گیاهی، در تهیه برگرهای گیاهی مرتکب اشتباهات بزرگی می‌شوند. افزودن روغن، کره، پیاز سرخ شده، مایونز و پنیر به برگرهای گیاهی باعث می‌شود که مقدار چربی و کلسترول این برگرها از گوشت گاو هم بیشتر باشد.
۳-اسموتی
اسموتی‌ها انواع گوناگونی دارند؛ بعضی از آنها میان وعده‌های سالمی هستند و برخی دیگر به عنوان دسرهای قندی شناخته می‌شوند. متاسفانه، بسیاری از کارخانجات تولید مواد غذایی، اسموتی‌های قندی را به عنوان یک غذای سالم عرضه می‌کنند.
۴-آووکادو
آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و چربی‌های اشباع نشده و ضروری است. با این همه، کالری و چربی زیادی دارد. آووکادو به طور متوسط بیش از ۳۵۰ کالری دارد!
۵-شیر 
شیر منبع کلسیم، پروتئین و ویتامین A و D است. با این حال، یک لیوان شیر کامل ۸ گرم چربی و ۱۵۰ کالری دارد.
۶-پنیر
پنیر هم مثل شیر یکی از بهترین منابع کلسیم و پروتئین است. با این حال، کالری و چربی زیادی دارد. تنها یک اونس پنیر چدار حاوی ۹ گرم چربی و بیش از ۱۰۰ کالری است.
۷-املت
تخم مرغ به تنهایی مفید است! پروتئین و و کولین دارد و سرشار از ویتامین D است. اما وقتی از تخم مرغ برای تهیه املت استفاده می‌کنید، فایده چندانی ندارد. چون معمولا با فرآورده‌های لبنی چرب، سیب زمینی و گوشت چرب و روغنی مخلوط می‌شود.
۸- انرژی بار
انرژی بارها به عنوان میان وعده‌های سالم به بازار عرضه می‌شوند. اما به سرعت قند خون شما را افزایش می‌دهند. کربوهیدرات و قند موجود در این خوراکی‌ها باعث افزایش سریع انرژی بدن می‌شود.
(منبع: shape)

غذاهای پروتئینی مناسب برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ