غذاهای سالم که فکرش را هم نمی‌کنید چاقتان می‌کنند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
شکی نیست که ماهی یک غذای سالم است؛ اما در تهیه سوشی از مایونز، پنیر خامه‌ای، میگوی سرخ شده و برنج سفید استفاده می‌شود که کالری زیادی دارند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم برخی غذاهای سالم که جایگزین هله هوله‌ها می‌کنید می‌توانند باعث افزایش وزنتان شوند. در اینجا با چند نمونه دیگر از این غذاها آشنا می‌شوید.

۹-نان سبوس دار
آرد مورد استفاده در تهیه نان سبوس‌دار مثل نان سفید پردازش می‌شود. این نان به راحتی هضم می‌شود، اما کالری‌های آن به عنوان چربی در بدن ذخیره می‌شوند.
۱۰-توفو
توفو یکی از غذاهای محبوب گیاه‌خواران است! توفو، مثل برگرهای گیاهی یک غذای سالم است. اما در تهیه این غذا از روغن زیادی استفاده می‌شود.
۱۱-بوریتو
بوریتو غذایی است که از مواد تشکیل دهنده سالم تهیه می‌شود. با این حال، بسیاری از افراد به مقدار کالری دریافتی از این غذا توجهی نمی‌کنند.
۱۲-غلات
غلات سرشار از فیبر، پروتئین و سبوس است؛ از این رو، غذای مناسبی برای شروع روز محسوب می‌شود. از این رو، می‌توانید به جای قند و سدیم، غلات بخورید. با این حال، پیش از خرید غلات بسته بندی شده به مقدار قند درج شده روی بسته بندی توجه کنید.
۱۳- سوشی
ماهی خام کالری کمی دارد اما سرشار از پروتئین است. شکی نیست که ماهی یک غذای سالم است؛ اما در تهیه سوشی از مایونز، پنیر خامه‌ای، میگوی سرخ شده و برنج سفید استفاده می‌شود که کالری زیادی دارند.
۱۴- قهوه
قهوه خواص درمانی زیادی دارد. کافئین موجود در قهوه به سلامت مغز کمک می‌کند و آنتی اکسیدان‌ها از بیماری‌های گوناگون جلوگیری می‌کنند. با این حال، افزودن شیر و سیروپ‌های طعم‌دار به قهوه، این نوشیدنی را به یک فنجان ناسالم تبدیل می‌کند.
۱۵-سالاد
سبزی‌های برگ‌دار انتخاب مناسبی برای شام هستند. با این حال، قبل از سفارش دادن سالاد در رستوران بیشتر دقت کنید… بسیاری از سالادها ناسالم هستند، چون در تهیه آنها از چاشنی‌ها و طعم دهنده‌های مختلفی استفاده می‌شود که ممکن است سالم نباشند.
۱۶-میوه یخ‌زده
میوه تازه سالم است. منجمد کردن میوه هم ضرری ندارد. اما میوه‌های یخ‌زده بسته بندی شده معمولا دارای قند هستند. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان مقدار قند مصرفی در محصول خود را بر روی بسته بندی درج نمی‌کنند.
۱۷- گوشت چرخ کرده بوقلمون
گوشت چرخ کرده بوقلمون به روش های مختلفی تهیه می‌شود. این گوشت به طور معمول چرب و روغنی است و از گوشت سفید سالم‌تر است. با این حال، برخی از انواع گوشت گاو چربی کمتری دارند. از این رو، گوشت بوقلمون نمی‌تواند همیشه سالم باشد!
۱۸- کچاپ (سس گوجه فرنگی)
کچاپ، یک چاشنی سالم است. کالری و چربی کمی دارد و حاوی ویتامین A و C است. با این حال، مشکل این است که در تهیه سس کچاپ از نمک و شکر استفاده می‌شود. تنها یک قاشق غذاخوری سس کچاپ، نمک و شکر فراوانی را به غذای شما اضافه می‌کند.
۱۹- سوپ
سوپ یک غذای سالم و سیر کننده است. به طور معمول، کالری کمی دارد و از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود. متاسفانه، بسیاری از سوپ‌های کنسروی حاوی سدیم هستند و از مواد تشکیل دهنده فرآوری شده تهیه شده‌اند.
۲۰-سس سیب
سیب حاوی فیبر و ویتامین C است. با این حال، در تهیه سس سیب معمولا از شکر زیادی استفاده می‌شود. اگر سس سیب خانگی تهیه کنید، تفاوت را احساس می‌کنید.
(منبع: shape)

تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ