غذاهای سالم که فکرش را هم نمی‌کنید چاقتان می‌کنند-قسمت سوم

مهرناز زاوه
از آنجایی که آبِ میوه‌های خشک شده گرفته می‌شود، جرم حجمی آنها تقریبا ۶ برابر بیشتر از میوه‌های تازه است. در نتیجه، مقدار قند موجود در آنها نیز ۶ برابر بیشتر از میوه‌های تازه است.

در قسمت اول و دوم با غذاهایی آشنا شدید که علی‌رغم سالم بودن می‌توانند به اضافه وزن شما بینجامند. در اینجا با غذاهای دیگری آشنا می‌شوید.
۲۱-چای سرد
چای حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است و شما را در طول روز بیدار نگه می‌دارد. چای سرد نیز همینطور است، اما برخی از انواع چای سرد شکر زیادی دارند که بعضا از نوشابه‌های گازدار هم بیشتر است.
۲۲-سالاد تن
ماهی تن سرشار از پروتئین است. کنسرو تن تقریبا ۴۰ گرم پروتئین و ۱۸۰ کالری دارد. با این حال، وقتی از ماهی تن برای تهیه سالاد استفاده می‌کنیم، به آن مایونز می‌زنیم که برای سلامتی مضر است.
۲۳- مواد غذایی فاقد گلوتن
بسیاری از مواد غذایی فاقد گلوتن (جو، گندم و غیره) از جایگزین‌های ناسالم تهیه شده‌اند. این مواد غذایی معمولا کالری و نشاسته زیادی دارند، فرآوری شده هستند و قند خون را افزایش می‌دهند.
۲۴- آجیل میوه
اغلب مصرف کنندگان، آجیل میوه را به عنوان یک غذای سالم خریداری می‌کنند. این در حالی است که در تهیه این مواد از شکر و شکلات برای افزایش طعم و مزه استفاده می‌شود.
۲۵-شکلات
حتما شنیده‌اید که مقدار کمی شکلات و علی‌الخصوص شکلات تلخ با بیماری‌ها و افزایش وزن می‌جنگد. اما شکلات کالری و چربی زیادی دارد. ۳ گرم شکلات تلخ حاوی ۱۵۰ کالری و ۸ گرم چربی است.
۲۶-میوه
میوه سرشار از فیبر، مواد مغذی و ویتامین های ضروری است. کالری کمی دارد و سیر کننده است. با این حال، بعضی از میوه‌ها قند زیادی دارند. اما مردم فکر می‌کنند که می‌توانند هر نوع میوه‌ای بخورند.
۲۷- آجیل
آجیل‌ها منبع پروتئین، فیبر، و اسید‌های چرب هستند. با این حال، کالری و چربی زیادی دارند. از آنجایی که اندازه کوچکی دارند، افراد فکر می‌کنند که می‌توانند زیاد بخورند. یک چهارم فنجان بادام حاوی ۱۳۰ کالری است که برای سلامتی ضرر دارد.
۲۸- میوه خشک شده
پیش از این درباره فواید مصرف میوه صحبت کردیم. میوه خشک شده نیز از این قاعده مسثتنی نیست. اما میوه‌های خشک شده قند بیشتری دارند. از آنجایی که آبِ میوه‌های خشک شده گرفته می‌شود، جرم حجمی آنها تقریبا ۶ برابر بیشتر از میوه‌های تازه است. در نتیجه، مقدار قند موجود در آنها نیز ۶ برابر بیشتر از میوه‌های تازه است.
(منبع: shape)

فکرش را هم نمی‌کنید که این‌ها دلیل چاقی‌تان باشند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ