راهکارهای عالی برای داشتن یک لبخند زیبا-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مسواک زدن از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند، اما برای سفیدتر جلوه دادن دندان‌ها تنها استفاده از مسواک کافی نیست و باید از روش‌های مراقبتی دیگری نیز در کنار آن استفاده کنید.

مسواک زدن از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند، اما برای سفیدتر جلوه دادن دندان‌ها تنها استفاده از مسواک کافی نیست و باید از روش‌های مراقبتی دیگری نیز در کنار آن استفاده کنید. در ادامه‌ی قسمت اول راهکارهای مختلفی برای سفید کردن و جلوگیری از زرد شدن دندان‌ها ارائه شده است که می‌توانید در خانه انجام دهید.
۵- از کیت‌های سفید کننده دندان استفاده کنید
اگر نمی‌خواهید از بیمه درمانی خود برای انجام عمل‌های دندانپزشکی زیبایی استفاده کنید، اما دوست دارید دندان‌های سفیدتری داشته باشید، می‌توانید از محصولات سفید کننده موجود در بازار استفاده کنید. کیت‌های سفید کننده و دهان شویه‌ها رایج‌ترین محصولات بازار هستند. تاثیر کیت‌های سفید کننده دندان در افراد مختلف متفاوت است. برخی از محصولات میزان کدر بودن دندان‌ها را کاهش می‌دهند، اما به هیچ وجه نتایجی مشابه نتایج ارائه شده در تبلیغات ندارند. علاوه بر این، باید مراقب حساسیت احتمالی دندان‌های خود باشید و بهتر است در استفاده از محصولات سفید کننده بیشتر دقت کنید.
۶- بهداشت روزانه دهان و دندان را رعایت کنید
مسواک زدن دندان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما کفایت نمی‌کند. برای جلوگیری از زرد شدن دندان‌ها در سنین بالاتر باید علاوه بر آنکه روزی دو بار مسواک می‌زنید، از نخ دندان نیز استفاده کنید و دهان خود را با استفاده از دهان شویه پاکسازی نمایید. استفاده از نخ دندان و دهان شویه از انباشت باکتری‌ها در دهان جلوگیری کرده و مانع از پوسیدگی دندان‌های شما می‌شود. همچنین می‌توانید از خمیر دندان‌های سفید کننده جهت برطرف کردن لکه‌های سمج استفاده کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت روزانه کمک می‌کند که در سنین بالاتر دندان‌های سالم‌تری داشته باشید و هنگام لبخند زیباتر جلوه کنید.
۷- آدامس های بدون قند بجوید
جالب است بدانید که بزاق دهان، اثر منفی اسیدهایی را که به هنگام غذا خوردن در دهان ترشح می‌شوند خنثی می‌‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید به روشی خلاقانه از زرد شدن دندان‌های خود جلوگیری  کنید، هر بار که بیرون از خانه غذا می‌خورید، از آدامس‌های بدون قند استفاده کنید. جویدن آدامس پس از صرف غذا باعث تحریک روند تولید بزاق در دهان می‌شود. این یک راهکار آسان است که هر کسی می‌تواند امتحان کند. فقط مطمئن شوید آدامسی که می‌‌خرید، شیرین نباشد.
۸- سیگار کشیدن را کنار بگذارید یا اصلا به فکر دندان‌های خود نباشید
سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید بر ضد سلامتی خود انجام دهید. نه تنها ریه‌های شما از ترک سیگار خوشحال می‌شوند، بلکه دندان‌هایتان هم از این کار استقبال خواهند کرد. سیگار کشیدن یکی از بزرگ ترین عوامل بروز مشکلات دهان و دندان است. استعمال توتون و تنباکو باعث لک شدن دندان‌ها شده و در طولانی مدت مینای دندان‌ها را به طور کامل از بین می‌برد. این لکه‌ها اغلب به سختی بر طرف می‌شوند و معمولا با تداوم روند سیگار کشیدن به لکه‌های دائمی بدل می‌شوند. اگر همینطور به سیگار کشیدن ادامه دهید، احتمالا به بیماری‌های لثه و خرابی کامل دندان‌ها دچار خواهید شد که باید از طریق عمل جراحی ترمیم شوند.
۹- از سرکه سیب طبیعی استفاده کنید
روش‌های بسیاری برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد. اگر کمی تحقیق کنید، خواهید دید که سرکه سیب یکی از بهترین سفید کننده‌های دندان است. برای این کار، کافی است از سرکه سیب به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید. سرکه سیب طبیعی یک محصول ارگانیک است که می‌تواند دهان شما را از سموم و باکتری‌های مختلف پاکسازی کند. استفاده از سرکه سیب طبیعی در طولانی مدت لبخندی زیبا و درخشان به شما می‌بخشد.
۱۰-با دندانپزشک خود در ارتباط باشید
وقتی گرفتار می‌شوید، تنها راه جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و ترمیم لکه‌های ثابت در بلند مدت این است که طبق برنامه عمل کنید. برای این کار باید از دستورالعمل‌هایی که پیش از این گفتیم پیروی کرده و این نکته مهم را نیز به خاطر بسپارید: با دندانپزشک خود در ارتباط باشید. از او برای انجام چک آپ وقت بگیرید. چک آپ هر یک یا دو سال یک بار انجام می‌گیرد. سعی کنید طبق برنامه عمل کنید. هیچ کس دوست ندارد به دندانپزشک مراجعه کند، اما این امر یک راهکار بسیار عالی و موثر برای رفع مشکلات دهان و دندان است. به علاوه، اگر بیمه دندانپزشکی مناسبی داشته باشید، نیاز نیست پول زیادی صرف درمان خود کنید.
منبع: interesticle

درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ