جایگزین‌های گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی-قسمت اول

مهرناز زاوه
اغلب زنان روزانه از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. اما آیا این ترکیبات شیمیایی در دراز مدت برای پوست و موی ما ضرری ندارند؟

بدیهی است که همه ما می‌خواهیم به بهترین حالت و ظاهر ممکن برسیم. متاسفانه این خواسته گاهی اوقات ما را در مسیری قرار می‌دهد که به دنبال آخرین نوع رژیم غذایی و یا جدیدترین محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار باشیم و تمام پولمان را صرف همین کار کنیم.
برق لب، لوسیون بدن، شامپو و… این فهرست بی‌پایان است! اغلب زنان روزانه از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. اما آیا این ترکیبات شیمیایی در دراز مدت برای پوست و موی ما ضرری ندارند؟ طبیعت، محصولات مختلفی را در دسترس قرار داده است که می‌توانیم از آنها برای بهبود وضعیت پوست و موی خود استفاده کنیم. در ادامه، چند جایگزین طبیعی برای لوازم آرایشی و بهداشتی معرفی شده‌اند.
۱-روغن نارگیل – لوسیون بدن و ضد شوره سر
روغن نارگیل که حاوی اسیدهای چرب زنجیره متوسط است، در نگهداری از پوست و جلوگیری از خشکی و بروز چین و چروک موثر است. شما می‌توانید از روغن نارگیل به صورت مجزا و یا در ترکیب با سایر روغن‌های گیاهی استفاده کنید. این روغن برای پوست و مو مفید است. روغن نارگیل می‌تواند به عمق پیاز مو نفوذ کند، از این رو برای یک مدت طولانی به موهای شما حالت می‌دهد و آنها را مرطوب نگه می‌دارد.
۲-حنا – رنگ مو
رنگ مو به سرعت عمل می‌کند؛ اگر می‌خواهید موهای سفید و روشن خود را بپوشانید، می‌توانید از رنگ موی فوری استفاده کنید. اما بیشتر محصولات رنگ مو حاوی ترکیباتی شیمیایی به نام آمین نوع دوم یا مشتقات قطران هستند که گفته می‌شود سرطان‌زا هستند. بنابراین، بهتر است از یک رنگ موی طبیعی مانند حنا استفاده کنید. شما می‌توانید از حنا در ترکیب با روغن کنجد و کاری، یا آب چغندر، کشک، آب لیمو و چای استفاده کنید تا به رنگ دلخواه خود دست پیدا کنید.
۳-زردچوبه و میوه – ماسک جوان کننده پوست صورت
اگر وقت و انگیزه کافی برای رفتن به سالن‌های زیبایی را ندارید، می‌توانید از ماسک‌های صورت برای جوان‌سازی پوست خود استفاده کنید. با این حال، محصولات جوان‌سازی عرضه شده در بازار معمولا شیمیایی هستند و از مواد نگهدارنده تشکیل شده‌اند که در طولانی مدت برای پوست مضر خواهند بود. شما می‌توانید از مواد موجود در آشپزخانه برای جوان‌سازی پوستتان استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از ترکیب پودر زردچوبه با کشک به یک ماسک مخصوص برای صورت دست یابید.
منبع: thehealthsite

از میوه‌ها برای خودتان ماسک‌ صورت بسازید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ