جایگزین‌های گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن، کم آبی بدن و مصرف بیش از اندازه کافئین لب‌های شما را تیره می‌کنند. اما استفاده زیاد از رژ لب نیز در طولانی مدت باعث تیره شدن لب‌ها می‌شود.

همانطور که در قسمت اول گفتیم طبیعت، محصولات مختلفی را در دسترس قرار داده است که می‌توانیم از آنها برای بهبود وضعیت پوست و موی خود استفاده کنیم. در ادامه، چند جایگزین طبیعی برای لوازم آرایشی و بهداشتی معرفی شده‌اند.
۴-آلوئه ورا – مرطوب کننده پوست‌های خشک
کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های خشک عمدتا از ترکیباتی مانند وازلین تشکیل شده‌اند که شیمیایی و مضر هستند. بنابراین، به جای این که خطر کنید و اجازه دهید این ترکیبات شیمیایی جذب پوستتان شوند، از یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی پوست استفاده کنید: آلوئه ورا. یک تکه از برگ گوشتی آلوئه ورا را برش داده و ژلی را که از برگ بیرون می‌زند جمع‌آوری کنید و به پوست خود بمالید.
۵-سیر و چوب صندل سفید – اثرات ضد جوش
سیر یکی از بهترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان است که به درخشندگی پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید با گذاشتن سیر بر روی پوست صورت از شر جوش و آکنه خلاص شوید. برای این کار کافی است پوست خارجی سیر را برش دهید و گوشت آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می‌توانید چند حبه سیر بردارید و آنها را با میخک و مقداری کشک بسابید تا به یک ترکیب خمیر مانند دست یابید. شما می‌توانید از این ترکیب به عنوان یک ماسک ضد جوش استفاده کنید.
۶-آجیل صابون (ریتا) و شیکاکای – شامپوی ملایم
شامپوهایی که در بازار عرضه می‌شوند، معمولا از مواد شیمیایی مانند سدیم لوریل سولفات تهیه شده‌اند تا بتوانند چربی و کثیفی مو را بر طرف نمایند. اما شامپوهای شیمیایی تمام چربی پوست سر را که برای رشد موها ضروری هستند، از بین می‌برند. شما می‌توانید از آجیل صابون یا ریتا در ترکیب با شیکاکای به عنوان یک جایگزین طبیعی استفاده کنید. برای این کار، آجیل صابون و پودر شیکاکای را به مقدار مساوی مخلوط کنید و به آن آب گرم اضافه کنید. سپس، موی خود را با استفاده از خمیر به دست آمده بشویید.
۷-دانه انار – رنگ طبیعی لب
قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن، کم آبی بدن و مصرف بیش از اندازه کافئین لب‌های شما را تیره می‌کنند. اما استفاده زیاد از رژ لب نیز در طولانی مدت باعث تیره شدن لب‌ها می‌شود. مواد شیمیایی موجود در رژ لب باعث تیرگی لب‌ها شده و شما را به استفاده هرچه بیشتر از آن وا می‌دارند. شما می‌توانید به جای این محصولات شیمیایی از اسکراب دانه انار روی لب‌های خود استفاده کنید. برای این کار، دانه‌های انار را له کرده و با یک کرم شیری مخلوط کنید. ترکیب حاصل را هر روز به لب‌های خود بمالید. به تدریج خواهید دید که لب‌هایتان به طور طبیعی قرمزتر و پرتر جلوه می‌کنند. همچنین می‌توانید از دانه‌های انار در ترکیب با شکر و روغن زیتون استفاده کنید.
منبع: thehealthsite

چگونه ابرو و مژه‌های بی‌نقصی داشته باشیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ