با رعایت این نکات در هفته نیم کیلو وزن کم کنید-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر فکر می‌کنید برنامه‌های رژیمی که بابتش باید هزینه پرداخت کنید و کمپین‌های معروف به «کاهش وزن بدون ورزش» می‌توانند باعث لاغر شدن شما شوند، پس بهتر است بدانید که دارید خودتان را گول می‌زنید.

اگر حقیقتا به دنبال کاهش وزن هستید باید بدانید که هیچ راه میانبری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد. بنابراین اگر فکر می‌کنید برنامه‌های رژیمی که بابتش باید هزینه پرداخت کنید و کمپین‌های معروف به «کاهش وزن بدون ورزش» می‌توانند باعث لاغر شدن شما شوند، پس بهتر است بدانید که دارید خودتان را گول می‌زنید. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید، باید اهل عمل باشید و رژیم غذایی مناسبی همراه با ورزش داشته باشید.
بسیار ساده است. راز اصلی برای کاهش وزن در این است که کالری کمتری نسبت به آن میزانی که در روز می‌سوزانید مصرف کنید. به طور متوسط فردی که روزانه فعالیت‌های فیزیکی در حد معمول دارد نیازمند ۲۰۰ کالری (در روز) است، و برای کاهش نیم کیلوگرم از وزن خود، باید ۳۵۰۰ کالری طی یک هفته از دست بدهد که یعنی باید بتواند روزی ۵۰۰ کالری کم کند.
به طور خلاصه باید گفت که برای کاهش یک پوند در یک روز، باید بتوانید هر روز (به مدت ۷ روز) از طریق غذایی که می‌خورید حدود ۵۰۰ کالری بیش از آنچه مصرف می‌کنید بسوزانید. با اینکه این مسئله ممکن است آسان به نظر برسد، شاید اجرا و عملی کردن آن کمی سخت‌تر باشد. بنابراین، در اینجا به چند راهکار ساده اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند به راحتی ظرف یک هفته نیم کیلو وزن کم کنید.
۱.سعی کنید به جای چای ساده، از چای لیمو یا چای سبز استفاده کنید
چای صبحگاهی (همراه با شیر و شکر) حدود ۷۹.۴ کالری به شما می‌دهد. در شرایطی که اگر آن را با چای لیمو جایگزین کنید می‌توانید مصرف کالری خود را به ۱.۸ برسانید. از طرفی می‌توانید چای سبز (بدون شکر) مصرف کنید که حدود ۲.۹ کالری دارد. بنابراین در کل می‌توانید از طریق این رژیم ۷۸.۶ کالری کم کنید.
۲.به جای خوردن صبحانه ی سنگین، موز بخورید
صبحانه سنگین حاوی کربوهیدرات و قند مثل کورن فلکس یا انواع نان خصوصا نان‌های سفید به همراه مربا، انرژی شما را می‌گیرد و باعث می‌شود هنوز ظهر نشده گرسنه شوید و به دنبال یک چیز شیرین بگردید. 
گزینه سالم و کم کالری برای صبحانه می‌تواند موز باشد. هر موز کوچک حدود ۱۱۷ کالری به شما می‌دهد. و بهترین قسمت این است که تا چند ساعت احساس گرسنگی نخواهید داشت.
۳.شیر گاو را با شیر بدون چربی جایگزین کنید
یک لیوان شیر گاو به طور عادی حدود ۱۶۸ کالری دارد (به استثنای کالری‌های موجود در شکر و سایر چیزهایی که به شیر اضافه می‌کنید). به جای آن اگر از شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید (که در هر فنجان تنها ۷۲ کالری دارد) به راحتی می‌توانید ۹۶ کالری کم کنید.
۴.به جای خوردن ساندویچ پنیر تست شده، از ساندویچ سبزیجات استفاده کنید
هر ساندویچ سبزیجات حاوی سیب زمینی پخته، تکه‌های گوجه، تکه‌های خیار با چاشنی و پیاز بوده که در کل ۲۴۰ کالری دارد. اما همین ساندویچ تُست شده با پنیر باعث بالا رفتن میزان کالری شده و آن را به ۳۰۰ می رساند که البته به نوع نانی هم که مصرف می‌کنید ارتباط دارد. با این تغییر جزئی می‌توانید در یک وعده، حدود ۱۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.
۵.به جای خودن سودا و نوشیدنی‌های پرگاز، از آب خالص استفاده کنید
تمام نوشیدنی‌های گازدار حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ کالری دارند. سعی کنید آنها را از رژیم خود حذف کرده و هر وقت تشنه شدید به جایش آب بنوشید. آب حدود صفر کالری دارد بنابراین می‌توانید در کل با نوشیدن آن ۱۷۰ کالری جلو بیافتید. علاوه بر این، آب می‌تواند تمام مواد زائد و سموم را از بدنتان دفع کند.
منبع: thehealthsite

نکاتی برای کاهش وزن موفق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ