با رعایت این نکات در هفته نیم کیلو وزن کم کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اگر کم غذا بخورید اما شیوه‌ی زندگی‌تان به نحوی باشد که زیاد تحرک نداشته باشید، کار زیادی از پیش نخواهید برد و سوخت و ساز متابولیسم‌تان کندتر شده و اهدافی که برای کاهش وزن دارید سخت‌تر خواهد شد.

در ادامه‌ی قسمت اول به چند راهکار ساده اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند به راحتی ظرف یک هفته نیم کیلو وزن کم کنید.
۶. مرغ یا ماهی سرخ شده را با مرغ یا ماهی کباب شده جایگزین کنید
وقتی صحبت از خوردن مرغ و ماهی می‌شود، کباب کردن آنها در مقایسه با وعده‌های غذایی سرخ شده همراه با پودر سوخاری یکی از بهترین روش‌های مصرف آنها است. یک بشقاب مرغ سرخ شده یا سوخاری حدود ۲۵۰ کالری دارد در شرایطی که اگر مرغ بریان مصرف کنید، در یک وعده حدود ۱۱۴ کالری به شما خواهد داد. به طور مشابه، ماهی با پودر کاری (که با شیر شکلات پخته می‌شود) حدود ۵۴۷ کالری دارد. اما اگر به جای آن ماهی کباب پز مصرف کنید می‌توانید به طور چشمگیری میزان مصرف کالری‌تان را کم کنید. برای مثال یک برش ماهی سالمون کباب پز حدود ۱۲۰ کالری دارد. بنابراین حتی اگر ۲ برش ماهی کباب پز شده بخورید، می‌توانید کالری مصرفی‌تان را نزدیک به ۳۰۰ تا کم کنید، که تفاوت بزرگی است.
۷.به جای پلو، از سبزیجات استفاده کنید
سبزیجات سرشار از مواد مغذی‌اند. سبزیجات خانگی پخته شده همراه با نان چاپاتی‌ (نوعی نان هندی) گزینه‌ای عالی برای نهار است. اما حتی اگر مجبور شدید بیرون از خانه غذا بخورید، سعی کنید به جای آنکه یک پرس سبزیجات خالی بخورید، غذایی بخورید که مخلوطی از سبزیجات و نان باشد. پلو حدود ۳۸۳ کالری دارد. سبزی و چاپاتی (تنها ۲ تکه از آن) حدود ۲۶۶ کالری به شما می‌دهد. بنابراین این جا هم می‌توانید ۱۱۷ کالری کمتر مصرف کنید.
۸.میان وعده‌هایی مثل چیپس، کلوچه و بیسکویت را با میوه جایگزین کنید
هر چیپس سیب زمینی در یک بسته حاوی ۸.۱ کالری است. بنابراین خودتان محاسبه کنید ببینید که چند کالری در یک بسته چیپس وجود دارد. به طور مشابه، یک تکه بیسکویت گندمی حدود ۳۱ کالری به شما می‌دهد. بنابراین حتی اگر ۵ بیسکویت بخورید، می‌شود ۱۵۵ کالری و باز هم احساس گرسنگی خواهید داشت. به جای آن می‌توانید یک میوه بخورید که هم شما را سیر و اشباع می‌کند و هم میزان مصرف کالری‌تان را کاهش خواهد داد. مثلا یک پرتقال متوسط تنها ۶۲ کالری به شما می‌دهد.
۹.به جای سرخ کردن تخم مرغ‌ها، آنها را بپزید
یک تخم مرغ پخته حدود ۷۸ کالری دارد. تخم مرغ‌های سرخ شده یا همان نیمرو دارای کالری اضافه هستند (یعنی بالای ۱۰۰ کالری) که البته بسته به این است که آن را با روغن عادی یا روغن حیوانی سرخ بکنید. بنابراین تخم مرغ پخته می‌تواند حدود ۳۰ کالری را از رژیم غذایی‌تان کم کند.
۱۰.ورزش کردن را فراموش نکنید
اگر کم غذا بخورید اما شیوه‌ی زندگی‌تان به نحوی باشد که زیاد تحرک نداشته باشید، کار زیادی از پیش نخواهید برد و سوخت و ساز متابولیسم‌تان کندتر شده و اهدافی که برای کاهش وزن دارید سخت‌تر خواهد شد. انجام برخی از کارهای خانه مانند تمیز کردن گرد و خاک، جارو کردن و غیره کمکتان می‌کند تا بتوانید ظرف یک ساعت، حدود ۲۵۰ کالری بسوزانید. قدم زدن آهسته یا با سرعتی نه چندان زیاد هم به شما کمک خواهد کرد ظرف ۳۰ دقیقه بتوانید ۱۰۵ کالری وزن کم کنید. دویدن بهترین گزینه است؛ ظرف ۱۵ دقیقه می‌توانید ۱۷۴ کالری وزن کم کنید. اگر هنگام آهسته قدم زدن خیلی احساس خستگی به شما دست داد، سعی کنید تنها ۳۰ دقیقه راه بروید؛ با این کار می‌توانید ۷۵ کالری وزن کم کنید. سعی کنید به استخر بروید چون کمک می‌کند ظرف ۳۰ دقیقه ۱۵۰ کالری بسوزانید.
منبع: thehealthsite

غذاهای پروتئینی مناسب برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ