آیا انزال تاخیری مختص مردان است؟

مهرناز زاوه
فراموش نکنید که زنان هم می‌توانند دچار ارگاسم تأخیری شوند. در پایان یک روز شلوغ کاری که هم مرد و هم زن به طور متفاوتی تحت فشارهای روزانه بوده‌اند٬ عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم می‌تواند در بین هر دو یکسان باشد.

متخصصان می گویند که انزال با تأخیر زمانی رخ می دهد که مردی که باید ظرف ۳ یا ۴ دقیقه به ارگاسم برسد٬ این زمان بیش از ۱۵ دقیقه برایش به طول می‌انجامد. از طرف دیگر٬ انزال تأخیری می‌تواند به یک بیماری دائمی تبدیل شود که از زمان آغاز رابطه‌ی جنسی بر روی مرد تأثیر می‌گذارد. محققان هنوز به طور کامل نمی‌دانند که چرا این مسئله رخ می‌دهد٬ اما بر این باورند که مشکلات روانی٬ بیماری یا تأثیرات دارویی می‌تواند مسبب آن باشد. برخی پزشکان در این زمینه معتقدند یکی از دلایل شایع انزال تأخیری استفاده از داروهای ضدافسردگی است. برخی داروهای ضدافسردگی خاص میزان زیادی سروتونین در مغز تولید می‌کنند که بر روی انزال تأثیر منفی دارد.
چگونگی درمان انزال تأخیری
نخستین چیزی که یک پزشک باید سعی کند از آن مطلع شود علل وقوع این مسئله است. در واقع باید از مصرف هر نوع دارویی از جمله داروهای ضدافسردگی از بیمار سؤالاتی اطلاع حاصل کند. از طرفی می‌تواند آزمایش تیروئید٬ دیابت٬ ام-اس و برخی آزمایش‌های دیگر برای بیمار تجویز کند تا ببیند آیا وضعیت حادتری در کار است یا نه. اما برای مردها دلیل قابل تشخیص این اختلال به راحتی یافت نمی‌شود. در عوض٬ باید گفت که از دلایل شایع انزال تأخیری٬ وجود مشکلات روانشناختی مانند افسردگی است.
فراموش نکنید که زنان هم می‌توانند دچار ارگاسم تأخیری شوند. در پایان یک روز شلوغ کاری که هم مرد و هم زن به طور متفاوتی تحت فشارهای روزانه بوده‌اند٬ عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم می‌تواند در بین هر دو  یکسان باشد. یکی از پزشکان در این باره می‌گوید که هیچ کدام (نه زن و نه مرد) عادت ندارند که درباره این موضوع (انزال تأخیری) صحبت کنند؛ با اینکه مشکلات ارگاسم زن‌ها در فرهنگ عمومی شایع‌تر بوده و بیشتر درباره‌اش بحث می‌شود.
منبع: mayoclinic

آیا درمان غیردارویی برای انزال زودرس وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ