کارهایی که پدران باید در دوران بارداری همسرشان انجام دهند-قسمت اول

مهرناز زاوه
کارهای زیادی وجود دارد که مردان می‌توانند برای همسران باردار خود انجام دهند، اما مشکل اینجا است که اغلب آنها نمی‌دانند در چنین موقعیت‌هایی باید چه کار کنند.

خانم باردار تنها کسی نیست که انتظار می‌کشد، زن و مرد هر دو با هم برای پیش بردن این پروژه مشترک تلاش می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد وقتی پدران به طور فعال درگیر پروسه بارداری می‌شوند، مادران بارداری بهتری را سپری می‌کنند. کارهای زیادی وجود دارد که مردان می‌توانند برای همسران باردار خود انجام دهند، اما مشکل اینجا است که اغلب آنها نمی‌دانند در چنین موقعیت‌هایی باید چه کار کنند. همه نصیحت‌هایی برای مادر باردار دارند و کسی در دوران بارداری توجهی به پدر ندارد. از این رو، پدر به دلیل عدم آگاهی و دریافت پیشنهادات لازم کاری می‌کند که دوست ندارد؛ یعنی همسر باردار خود را به کلی نادیده می‌گیرد. اگر همسرتان پا به ماه است و شما احساس سردرگمی می‌کنید، می‌توانید از نکات زیر برای کمک کردن به او استفاده کنید.
۱- درباره بارداری و زایمان کتاب بخوانید
این شما نیستید که در اتاق عمل زایمان می‌کنید، اما لازم است بدانید که مادر چه می‌کشد. تنها در این صورت است که می‌توانید با او همدردی کنید و آنطور که انتظار دارد، از او حمایت کنید.
۲- شرکت در کلاس‌های آموزشی قبل از زایمان
این کار را فقط برای خوشحال کردن همسرتان انجام ندهید، بلکه از فرصت پیش رو برای تبدیل شدن به یک پدر نمونه استفاده کنید. نکاتی که در این کلاس‌ها مطرح می‌شوند، بعدها به کارتان می‌آیند. گاهی لازم است پوشک بچه را عوض کنید یا کمک کنید آروغ بزند. هر چه زودتر اصول اولیه را بیاموزید، بهتر است.
۳- همیشه در دسترس باشید (حداقل از طریق تلفن)
ممکن است همسرتان هوس بستنی کند، یا بخواهد برنامه زایمان را برایش تنظیم کنید یا بخواهد تنهایش بگذارید. زنان در دوران بارداری زیاد احساساتی می‌شوند. هر چه هست، سعی کنید به وقت نیاز در کنار او باشید. در صورتی که امکانش را ندارید، از طریق تلفن با او در ارتباط باشید.
۴- دفترچه بارداری او را بنویسید
تغییراتی را که در او احساس می‌کنید، روی کاغذ بنویسید. تغییر خلق و خو، لگد زدن کودک، سازگاری با شرایط و واکنش‌های احتمالی به عکس نوزاد از جمله مواردی هستند که می‌توانید درباره آنها بنویسید. شما می‌توانید این دفترچه را پس از زایمان به همسرتان هدیه دهید تا یادآور خاطرات خوب بارداری باشد.
منبع: thehealthsite

تاثیر رژیم غذایی پدر بر سلامت فرزند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ