مزایای تغذیه طولانی مدت کودک با شیر مادر

مهرناز زاوه
مزیت‌هایی که شیر مادر برای سلامت بچه دارد با رسیدن بچه به یک سالگی تمام نمی‌شود.

بهتر است بدانید وقتی فرزندتان زمان نوزادی‌اش را سپری می‌کند، باز هم بچه است. نیازهای او با نیازهایش در ۱۱ ماهگی فرق چندانی نکرده و اینکه چه می‌خورد و چگونه می‌خورد هم جزو این مسئله است. این میان، مزیت‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید در دوران شیر دادن و مراقبت از بچه از آن بهره ببرید.
۱.اصلاحگر اشتباهات
کودکان به افتادن زیاد روی زمین، خوردن سر به جاهای مختلف، زدن آرنج و خوردن چیزهای سفت معروفند. شیردادن به موقع به آنها به آرام شدنشان کمک می‌کند. این کار واقعا جادو کرده و احتمالا از این مسئله شاد می‌شوید که سینه‌هایتان هنوز فعال هستند.
۲.عالی برای مقابله با بیماری‌ها
زمانی که کودکتان خیلی مریض می‌شود و لب به غذا نمی‌زند، دادن آب نبات به او را فراموش کرده و از این فکر بیرون بیایید که یک وقت رویتان استفراغ نزند. او به شیر دادن با ملایمت نیاز دارد، تا بتواند نسبت به خوردن مایعات و سایر مواد مغذی احساس آرامش داشته باشد چون در غیر این صورت آن را نمی‌خورد. بچه‌هایی که کمی سن‌شان بالاتر است هم می‌توانند شیر مادر بخورند و این کاملا طبیعی است.
۳.یک خواب ارزشمند
شیر دادن و مراقبت از بچه‌ها اغلب کاری راحت است خصوصا برای خواباندن آنها، و این مسئله با بزرگ‌تر شدن آنها تغییر چندانی نمی‌یابد. آیا بچه‌تان سر صبح اطراف یک زمین بازی ورجه ورجه می‌کند؟ الان وقت مناسبی است که کاری کنید تا چرتی بزند.
۴.سلامت
مزیت‌هایی که شیر مادر برای سلامت بچه دارد با رسیدن بچه به یک سالگی تمام نمی‌شود. هرچه بیشتر مادری مراقب بچه بوده و حواسش به او باشد، این کار فواید بیشتری برایش داشته و خطر پوکی استخوان، سرطان تخمدان پیشایائسگی، سرطان سینه و افسردگی در او کمتر خواهد شد.
منبع: parenting

جلوگیری از بروز چاقی در کودکان با شیر مادر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ