سوالات آرایشی و بهداشتی که از پرسیدن آنها خجالت می‌کشید-قسمت سوم

مهرناز زاوه
اغلب افراد از پینه پا رنج می‌برند. پینه پا لایه‌های ضخیمی از پوست مرده هستند که از پای شما در برابر فشارهای ناشی از راه رفتن محافظت می‌کنند. اما خشکی و زردی پاشنه پا ظاهر خوبی ندارد.

در قسمت اول و دوم پاسخ برخی از سوالاتتان را گرفتید. در اینجا مسائل دیگری را با هم بررسی می‌کنیم.
چه عواملی باعث تیره شدن دندان‌هایم می‌شوند؟
نوشیدن قهوه، چای و نوشابه باعث تیرگی دندان‌ها می‌شود. دود سیگار و برخی از داروها نیز باعث بی‌رنگ شدن دندان‌ها می‌شوند. بهترین کار برای داشتن دندان‌های سفیدتر این است که به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.
چطور می‌توانم پینه پاهایم را از بین ببرم؟
اغلب افراد از پینه پا رنج می‌برند. پینه پا لایه‌های ضخیمی از پوست مرده هستند که از پای شما در برابر فشارهای ناشی از راه رفتن محافظت می‌کنند. اما خشکی و زردی پاشنه پا ظاهر خوبی ندارد. می‌توانید پای خود را در آب گرم غلتانده و از سنگ پا برای زدودن لایه های مرده پوست استفاده کنید. لوسیون و کرم‌های حاوی اسید گلیکولیک نیز به نرم شدن پینه پا کمک می‌کنند.
چرا موهایم ریزش دارد؟
ریزش مو در زنان شایع‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.۴۰ درصد از موارد ریزش مو در زنان رخ می‌دهد. اختلالات هورمونی، بیماری تیروئید، بارداری و برخی از داروها باعث ریزش مو می‌شوند. معمولا از کرم‌های موضعی و قرص برای رفع مشکلات هورمونی استفاده می‌شود.
چرا پایم بوی بد می دهد؟
اگر به طور منظم دوش نگیرید، پایتان بوی بد خواهد داد. کف پا مکان مناسبی برای انباشت باکتری‌هایی است که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. وقتی عرق با این باکتری‌ها ترکیب می‌شود، بوی بد ایجاد می‌کند. پایتان را خشک نگه دارید و کفشی بپوشید که در آن عرق نکنید. جورابتان را به طور منظم بشورید. همچنین می‌توانید از اسپری‌های خوش‌بو‌کننده استفاده کنید.
آیا باید نگران تگ‌های پوستی باشم؟
تگ‌های پوستی بافت‌هایی هستند که در نواحی گردن، قفسه سینه، کمر، زیر بغل و بالای ران پدید می‌آیند. افراد مسن و آنهایی که اضافه وزن دارند، بیشتر دچار این عارضه می‌شوند. تگ‌های پوستی خطرناک نیستند، اما اگر ظاهر ناخوشایند آنها شما را اذیت می‌کند، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
چه چیزی باعث می‌شود گردنم انقدر سریع پیر شود؟
کاهش وزن شدید باعث شل شدن و افتادگی پوست گردن می‌شود. به علاوه، با افزایش سن از سطح کلاژن کاسته می‌شود، در نتیجه عضلات شل می‌شوند و غبغب می‌آورید. بروز شیارهای عمیق گردن نیز محتمل است. این عوامل باعث می‌شوند که گردن شما از صورت‌تان نیز مسن‌تر جلوه کند! اجتناب از نور آفتاب و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به کاهش سرعت پیری پوست کمک می‌کند. تزریق بوتاکس، استفاده از کرم‌های رتینوئید و لیزردرمانی گزینه‌های بعدی هستند. لیفت گردن نیز تاثیر شگرفی دارد.
منبع: webmd

بایدها و نبایدهای غذایی برای داشتن موهای سالم و براق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ