با خوردن این غذاها گرسنه‌تر می‌شوید -قسمت دوم

مهرناز زاوه
بسیاری از غذاهایی که بلافاصله بعد از خوردن آنها احساس گرسنگی می‌کنیم در واقع غذاهایی هستند که فیبر آنها فرآوری، تخلیص یا از آن گرفته شده است.

در ادامه‌ی قسمت اول غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است از خوردن آنها بپرهیزید.
۸.کچاپ
کچاپ یا هر غذایی که با شربت ذرت پر از فراکتوز درست شده (HFCS) باعث بیشتر شدن اشتهای شما می‌شود. در واقع HFCS باعث ایجاد اختلال در متابولیسم بدن شده و روند تولید لپتین (که به سیر ماندن ما کمک می کند) را کاهش می‌دهد.
۹.غذاهایی که فیبر کم دارند
بسیاری از غذاهایی که بلافاصله بعد از خوردن آنها احساس گرسنگی می‌کنیم در واقع غذاهایی هستند که فیبر آنها فرآوری، تخلیص یا از آن گرفته شده است. و همانطور که می‌دانید فیبر، ماده‌ای است که باعث کندتر شدن روند هضم غذاها از معده به جریان خون می‌شود. وقتی میزان فیبر غذایی کم باشد یا اصلا فیبر نداشته باشد، غذا سریعا از معده عبور کرده و وارد خون شده و همین به بالا رفتن انسولین خون می‌انجامد.
۱۰.مافین 
هرچند مافین‌ها سرشار از کالری هستند، اما تقریبا درصد زیادی از آن از شکر ساخته شده است. این شکر سریعا هضم و جذب می‌شود، و در نتیجه احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت.
۱۱.غلات شیرین
بسیاری از غلاتی که با شکر، شیرین شده‌اند فاقد فیبر و پروتئین هستند. همانطور که می‌دانید دو ماده‌ای که در آغاز صبح برای متعادل کردن فشار خون به آن نیاز دارید فیبر و پروتئین است. بنابراین سعی کنید غلات شکری خود را با شیر بدون چربی بخورید تا با این کار بیشتر احساس سیری داشته باشد. از طرفی به دنبال غلاتی باشید که به طور طبیعی میزان فیبر آن بیش از پنج گرم بوده و البته حتما مقداری فیبر و پروتئین هم داشته باشد.
۱۲.اسنک‌های نمکی
این که می‌گویند هیچوقت نمی‌توانی فقط یکی از آن بخوری، درست است. علتش آن است که اسنک‌های نمکی حاوی میزان زیادی سدیم هستند و اغلب فاقد فیبر یا پروتئین‌اند. این غذاها که حاوی میزان بالایی نمک هستند باعث کم شدن آب بدن شده و باعث می‌شود برای جبران آن، به جای نوشیدن یک لیوان آب، دوست داشته باشید اسنک بیشتری بخورید. در واقع کمبود فیبر و پروتئین به معنای آن است که این اسنک شدیدا دارای کربوهیدرات بوده و باعث افزایش فشار خون می‌شود.
۱۳.شیرین کننده‌های مصنوعی
شیرین کننده‌های مصنوعی شما را گول می‌زنند و باعث می‌شوند فکر کنید دارید غذای لذت بخشی می‌خورید. زمانی که غذای واقعی را نمی‌خورید و بدنتان منتظر آن است، اشتهایتان برای خوردن این نوع غذای سرشار از شکر بیشتر می‌شود. از طرفی شیرین کننده‌های مصنوعی به درد و ناراحتی‌های شکمی منتهی می‌شوند.
۱۴.غذای چینی
غذای چینی سرشار از MSG یا گلوتامات مونوسدیم است که برای افزایش طعم و مزه‌ی آن استفاده شده و در سایر غذاها مانند انواع سوپ، گوشت‌های فرآوری شده و غیره استفاده می‌شود. برخی محققان معتقدند که مواد شیمیایی موجود در  MSGباعث افزایش شدید اشتها می‌شوند و افرادی که میزان زیادی از MSG مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که در رژیم‌شان MSG وجود ندارد، احتمال اضافه وزنشان بیشتر است.
۱۵.آدامس 
بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند تلاش می‌کنند برای منحرف کردن ذهن‌شان نسبت به غذا خوردن، آدامس بجوند. متأسفانه این روش اغلب جواب نمی‌دهد. عمل آدامس جویدن در واقع به ذهنتان این پیغام را می‌فرستد که غذا در راه است و این یعنی اسیدهای معده برای ترشح در آن آماده می‌شوند. وقتی هیچ غذایی در کار نیست، معده شروع می‌کند به فعالیت کردن و به هم خوردن بی‌آنکه چیزی در آن باشد. این کار نه تنها باعث بروز درد می‌شود، بلکه بیشتر شما را متوجه این مسئله می‌کند که به غذا نیاز دارید.
منبع:‌ eatthis

غذاهای سالم که فکرش را هم نمی‌کنید چاقتان می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ