غذاهایی که افراد شاد می‌خورند-قسمت سوم

مهرناز زاوه
کاکائوی موجود در شکلات باعث بهبود خلق و خو و تمرکز شما شده، جریان خون را در مغزتان افزایش می‌دهد و از طرفی به شما کمک می‌کند تا پر انرژی‌تر باشید.

در ادامه‌ی قسمت اول و دوم به غذاهایی اشاره می‌کنیم که افراد شاد مصرف می کنند و مسلما باعث می شود که شما هم با مصرف آنها احساس خیلی بهتری داشته باشید.
۱۲.شکلات تلخ
کاکائوی موجود در شکلات باعث بهبود خلق و خو و تمرکز شما شده، جریان خون را در مغزتان افزایش می‌دهد و از طرفی به شما کمک می‌کند تا پر انرژی‌تر باشید. اگر می‌خواهید در عین تقویت روحیه، چربی‌های شکمتان هم آب شود بهتر است از شکلات تلخ استفاده کنید. اما زیاده روی نکنید، چرا که تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد تنها خوردن چند گرم شکلات تلخ در روز می‌تواند مزیت‌های فراوانی برایتان داشته باشد.
۱۳.دانه کدو تنبل
این دانه‌ها یکی از بهترین منابع آمینواسیدی به نام تریپتوفان هستند که به تولید سروتونین در مغز کمک می‌کنند. این دانه‌ها دارای خواص ضدافسردگی بوده و به مغز کمک می‌کنند سروتونین منتشر کند.
۱۴.صدف خوراکی
صدف خوراکی منبع غنی ویتامین B12 محسوب می‌شود که بسیاری از ما با کمبود آن مواجه هستیم. همانطور که می‌دانید این ویتامین باعث عایق‌بندی سلول‌های مغزی شده و با بالا رفتن سن باعث می‌شود که مغزتان حالت تیزهوشی خود را حفظ کند. از طرفی این صدف‌ها حاوی موادی مانند روی، ید و سلنیوم هستند که به عملکرد تیروئید برای تنظیم خلق و خویتان کمک می‌کند. از طرفی سرشار از پروتئین بوده و میزان چربی و کالری آنها هم کم است و همین مسئله آنها را به یکی از سالم‌ترین غذاهای دریایی تبدیل می‌کند.
۱۵.سیب زمینی آبی یا کبود
البته این نوع سیب زمینی‌ها را نمی‌توانید به راحتی در میوه فروشی‌ها پیدا کنید. رنگ آبی آنها به خاطر آنتوسیانین موجود در آنهاست که آنتی اکسیدان بسیاری قوی محسوب شده و دارای مزیت‌هایی در محافظت از عصب‌ها هستند مانند کاهش التهاب‌هایی که باعث بر هم خوردن روحیه و خلق و خویتان می‌شود. پوست این سیب زمینی سرشار از ید است که ماده‌ی مغذی بسیار مهم در تنظیم عملکرد تیروئید محسوب می‌شود.
۱۶.ماست یونانی
میزان کلسیم موجود در این ماست بیشتر از کلسیم شیر یا ماست‌های عادی است. کلسیم همواره فرمان «رفتن» و «انجام دادن» به مغزتان صادر کرده و کمک می‌کند مغزتان همواره سیگنال‌های حس خوب را به انتقال دهنده‌های عصبی مخابره کند. در نتیجه مصرف ناکافی کلسیم می تواند به تشویش، افسردگی، حساسیت زیاد و کند شدن روند فکری بیانجامد.
۱۷.مارچوبه
این سبزی یکی از منابع گیاهی حاوی تریپتوفان است که به عنوان منشأ اصلی سروتونین – یکی از انتقال دهنده‌های عصبی اصلی تنظیم خلق و خو و روحیه در مغز- تلقی می‌شود. مارچوبه‌ها دارای میزان زیادی فولیت هستند که ماده‌ای مغذی برای مبارزه با افسردگی محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از افرادی که افسردگی دارند از کمبود فولیت رنج می‌برند.
منبع: eatthis 

۵ توصیه که روح‌تان را شاد می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ