اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد-قسمت سوم

مهرناز زاوه
اگر می‌خواهید ظاهر جوان‌تری داشته باشید سعی کنید از مش کردن یا سایه‌های چشم زرق و برق‌دار خوددداری کنید. این محصولات باعث می‌شود که خط و خطوط ریز و چین خوردگی‌های زیر چشم شما بیشتر به چشم بیاید.

در ادامه‌ی قسمت اول و دوم به چند اشتباه رایج در ارتباط با استفاده از لوازم آرایشی اشاره می‌کنیم و به ذکر توصیه‌های ضدسالخوردگی می‌پردازیم که با رعایت آنها ظاهری جوان‌تر و سرزنده‌تر خواهید داشت.
استفاده از رژگونه
استفاده زیاد از رژگونه همیشه هم گزینه‌ی بدی نیست، البته ممکن است به شما برچسب بانوی پیر بزنند. برای آنکه ظاهرتان درخشندگی طبیعی خود را داشته باشد، توصیه می‌شود که از کرم‌های برنزه کننده به محل رویش مو و امتداد فک خود مالیده و بعد کمی رژگونه کرمی روی آن و گونه‌هایتان بمالید.
استفاده بیش از حد از محصولات پر زرق و برق
اگر می‌خواهید ظاهر جوان‌تری داشته باشید سعی کنید از مش کردن یا سایه‌های چشم زرق و برق‌دار خوددداری کنید. این محصولات باعث می‌شود که خط و خطوط ریز و چین خوردگی‌های زیر چشم شما بیشتر به چشم بیاید. در عوض بهتر است از سایه‌ی مات برای پلک‌های خود استفاده کنید.
اگر از مرطوب کننده‌ی درست استفاده نکنید
پوست ما با بالا رفتن سن خشک‌تر می‌شود و کرم مرطوب کننده این میان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. متأسفانه بسیاری از مردم نوع مناسبی از آن را استفاده نمی‌کنند. بهتر است برای صورت خود از محصولات سبک و غیرجوش‌زا و بلافاصله بعد از شستشو یا دوش گرفتن استفاده کنید.
پوشیدن لباس‌هایی که متناسب با سن‌تان نیست
معمولا در جامعه انتظار داریم که لباس‌های خاص را به تن یک گروه سنی خاص ببینیم. اگر شما فردی پنجاه ساله هستید و مثل یک دختر ۹ ساله یا ۱۹ ساله لباس می‌پوشید، مطمئن باشید که اوضاع چندان مطابق میلتان پیش نخواهد رفت، چرا که این لباس‌ها به جای جوان‌تر نشان دادن شما، سن‌تان را بالاتر خواهند برد.
سوء استفاده از چشم‌ها
پوست اطراف چشم‌های شما بسیار حساس است، از طرفی پوستی است که بسیاری از زنان بی‌رحمانه آن را آرایش می‌کنند. در واقع انواع کرم‌ها و مواد آرایشی را روی آن می‌مالند. این کار نه تنها باعث آسیب به پوست می‌شود، بلکه آن را قرمز و متورم هم می‌کند. سعی کنید همیشه در پایان روز آرایش خود را پاک کنید و برای این کار از یک تمیزکننده ملایم و یک حوله‌ی نرم استفاده کنید.
منبع: health

چرا پوست شما پیرتر از سن واقعی‌تان نشان می‌دهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ