یک دلیل دیگر برای «نه» گفتن به سیگار الکترونیک

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بخار الکترواسموک‌ها باعث افزایش میزان میکروب‌ها شده و فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بخار الکترواسموک‌ها باعث افزایش میزان میکروب‌ها شده و فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد. محققان دریافتند این سیگارها برای سلول‌های موجود در مجراهای هوایی انسان بسیار مضر و سمی بوده، قدرت دفاعی را سرکوب می کنند و التهاب آن را تغییر می‌دهند، در شرایطی که در همان وضعیت قدرت عفونت‌زایی باکتری را بالا می‌برد.
در همین رابطه، محققان بعد از آزمایش بخار این سیگار بر روی موش آزمایشگاهی دریافتند که این بخار در دوزهای بالا به هیچ وجه مفید نبوده و می‌تواند به طور مستقیم سلول‌های ریه را از بین ببرد. این اتفاق باعث تأیید این مسئله شد که استنشاق بخار این سیگارها به طور روزانه منجر به بروز تغییراتی در فضای التهابی داخل مجاری هوا می‌شود. باکتری‌های به دست آمده از بخار این سیگارها در نمونه‌ی موش‌ها هم قدرت عفونت‌زایی بالایی داشته و به بروز ذات‌الریه انجامید. در این آزمایش، تمام موش ها توسط باکتری مقاوم به آنتی بیوتیکی به نام (MRSA) آلوده شدند. 
نتایج نشان داد که این یافته‌ها منحصر به یک فرمول یا برند خاص نیست. باکتری MRSA که در تماس با‌ دود عادی سیگار قرار دارد نسبت به باکتری‌هایی که در تماس با این ذرات نیستند، در برابر کشته شدن توسط سیستم ایمنی مقاومت بیشتری دارند.
منبع: medicaldaily

هشدار درباره خطرات سیگارهای الکترونیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ