کم تحرکی و تشدید علائم یائسگی

مهرناز زاوه
خانم‌ها! اگر دوست دارید که در دوران میانسالی‌تان، سالم‌تر زندگی کنید باید بدانید که عدم فعالیت زیاد با گرگرفتگی بالای بدن در این دوران ارتباط مستقیم دارد.

خانم‌ها! اگر دوست دارید که در دوران میانسالی‌تان، سالم‌تر زندگی کنید باید بدانید که عدم فعالیت زیاد با گرگرفتگی بالای بدن در این دوران ارتباط مستقیم دارد. تحقیقات انجام شده بر روی بیش از ۶۰۰۰ زن در آمریکای لاتین نشان می‌دهد که زنان میانسال در این منطقه که تحرک و فعالیت کمتری دارند نسبت به زنان هم سن و سال خود که تحرک و فعالیت بیشتری دارند، علائم یائسگی شدیدتری را تجربه می‌کنند. از طرفی تحلیل‌های انجام گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که بین شیوه‌ی زندگی کم تحرک با افسردگی، تشویش، بی‌خوابی و چاقی هم ارتباط‌هایی وجود دارد. در این تحقیق، محققان اطلاعات مربوط به ۶۰۷۹ زن ۴۰ تا ۵۹ ساله را که در یکی از ۲۰ مرکز سلامت شهر در ۱۱ کشور آمریکای لاتین حضور یافته بودند مورد بررسی قرار دادند.
گزارش‌ها نشان داد که شیوه‌ی زندگی بدون تحرک و فعالیت بسیار شایع بوده و ۶۴ درصد زنان به این شیوه زندگی می‌کنند. و تحقیقات بعدی در این باره و در مقایسه‌ی زنان فعال با زنان غیرفعال حاکی از آن بود که میزان شدت علائم یائسگی در زنان کم تحرک نسبت به زنان فعال و پرتحرک، ۱۶ به ۱۱ درصد است. زنانی که تحرک و فعالیت کمی دارند، مشکلات یائسگی‌شان بیشتر بود. در واقع این زنان بیشتر از زنان فعال در معرض مشکلاتی همچون چاقی، افسردگی و بی‌خوابی هستند. نتایج حاصل از بررسی قابلیت ورزش به منظور کاهش علائم یائسگی بسیار بحث برانگیز بوده است، اما این تحقیق بر اهمیت ورزش در این معادله تأکید بیشتری داشته است. علائم کمتر یائسگی تنها یکی از تأثیرات مثبت فعالیت و تحرک بیشتر برای زنان در دوران میانسالی است.
منبع: thehealthsite

پاسخ به پرسش‌های رایج درباره یائسگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ