نکاتی که باید برای انجام یک مانیکور عالی بدانید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
برخی پزشکان نگران این مسئله هستند که قرار دادن انگشتان زیر پرتو فرابنفش نور سالن‌های زیبایی ناخن می‌تواند منجر به بروز چین و چروک شود چرا که از پرتو فرابنفشی مشابه پرتو خورشید یا سولاریوم استفاده می‌کند.

برای زیباتر به نظر رسیدن مانیکور و همچنین سالم نگه داشتن ناخن‌ها دانستن چندین نکته ضروری است. در قسمت اول به مواردی در این راستا اشاره کردیم. در اینجا به بررسی موارد دیگری می‌پردازیم.
چگونه می‌توان ناخن‌ها را نیلی یا پررنگ کرد؟
آبی، سبز و زرد و سایر رنگ‌های پررنگ نسبت به بقیه رنگ‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. سعی کنید همیشه این لاک‌های رنگ مد روز را تمیز نگه دارید تا رنگ آن بیشتر به چشم بیاید و در نتیجه توجه را به خودش جلب کند. 
ناخن مصنوعی، یک پوشش مخفی هنرمندانه 
کاشت ناخن می‌تواند باعث پوشش ناخن‌های آسیب دیده، ضعیف یا شکسته شود. اما اغلب برای آنکه آنها را خوب و تمیز نگه دارید باید به آرایشگاه بروید. و البته کاشت ناخن ممکن است به ناخن‌های اصلی‌تان آسیب بیشتری وارد کنند. ناخن‌های مرطوب، شل یا اکریلیک می‌توانند رطوبت را در خود نگه دارند و باعث عفونت شوند. برای سالم نگه داشتن ناخن‌هایتان هر چند وقت یکبار بگذارید ناخن‌های طبیعی‌تان نفس بکشند و از هیچ ناخن مصنوعی استفاده نکنید.
طراحی ناخن
از آنجایی که رنگ‌های ساده بسیار معمولی‌اند، طرح‌های چسبی می‌توانند ظاهر آن را زیباتر کنند. برخی ترفندهای جدیدتر عبارتند از: رنگ کردن نوک ناخن و یا کشیدن آهنربا بر روی پولیش‌های متالیک خیس برای طرح‌های مواج. «مانیکور ماه» دارای نیم دایره‌های کمرنگ بر بدنه ناخن بوده و در باقی ناخن رنگ دیگری زده می‌شود.
استفاده از کرم ضدآفتاب در سالن زیبایی
انجام مانیکور نباید باعث افزایش خطر چین و چروک در شما شود. برخی پزشکان نگران این مسئله هستند که قرار دادن انگشتان زیر پرتو فرابنفش نور سالن‌های زیبایی ناخن می‌تواند منجر به این اتفاق شود چرا که از پرتو فرابنفشی مشابه پرتو خورشید یا سولاریوم استفاده می‌کند. بنابراین بهتر است پیش از انجام آن از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
انجام اقدامات پیشگیرانه باعث نجات ناخن‌ها می‌شود
پیش از انجام مانیکور سعی کنید کیف پول و سوئیچ ماشین‌تان را دم دست قرار دهید. با ناخن‌های خیس دست در کیف پول نکنید. در زمستان بهتر است بگذارید لاک تقویت کننده‌ی ناخن حین انجام مانیکور و به منظور پیشگیری از لکه انداختن لاک بر روی آستین‌تان روی آن بماند. همچنین می‌توانید بعد از پایان کار از روغن‌های محافظ استفاده کنید.
اصلاح سریع لکه یا خراش
بعد از ترک سالن ممکن است لکه یا خراشی روی ناخن تان ایجاد شود که قطعا اعصابتان را خرد خواهد کرد. زیاد نگران نباشید. سعی کنید در این جور مواقع با کمی لاک پاک کن، نقطه ی مورد نظر را به آرامی پاک کنید. زمانی که ناخن تان خشک شد، لاک مورد نظر را روی آن نقطه بزنید و پس از آن کل ناخن را لاک بزنید و ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا خوب خشک شود.
منبع: webmd

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ