نکاتی که باید برای انجام یک مانیکور عالی بدانید-قسمت سوم

مهرناز زاوه
اگر از ژل مانیکور استفاده می‌کنید سعی کنید به طور روزانه از روغن کوتیکول استفاده کنید. این روغن باعث می‌شود که ناخن‌هایتان حالت انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و زمانی که لاک‌تان را پاک می‌کنید مانع از پوسته پوسته شدن آن می‌شود.

برای زیباتر به نظر رسیدن مانیکور و همچنین سالم نگه داشتن ناخن‌ها دانستن چندین نکته ضروری است. در قسمت اول و دوم به مواردی در این راستا اشاره کردیم. در اینجا به بررسی موارد دیگری می‌پردازیم.
کمک‌های اولیه برای تَرَک ناخن‌ها
برای این کار می‌توانید نوارهای کاغذی باریکی از چای کیسه‌ای جدا کنید و آن را بر روی ناخن ترک برداشته یا شکسته بچسبانید تا زمانی که رشد کند. ناخن را تمیز کرده و روی آن یک لایه بیس کُت بزنید، نوارهای باریک کاغذ را با همان لاک مرطوب کنید و به دور ناخن‌تان بپیچید. با یک چوب مانیکور روی آن را صاف کنید و روی آن یک لایه دیگر لاک بزنید.
مبارزه با دشمنان طبیعی مانیکور
هنگام شستن ظرف‌ها، انجام کارهای باغبانی و یا نقاشی حتما از دستکش‌های مخصوص استفاده کنید. برچسب قیمت محصولات را به جای ناخن با یک قاشق جدا کرده و برای باز کردن در سودا هم دربازکن بخرید و همواره سعی کنید لوسیون‌تان دم دست باشد تا کوتیکول‌های پوست‌تان نرم بماند.
پیشگیری از عفونت ناخن
به احتمال زیاد می‌دانید که ابزارهایی که در سالن‌های زیبایی استفاده می‌شوند باید تمیز و ضدعفونی شده باشند. از طرفی می‌توانید وسایلی که در خانه دارید با خود ببرید. اگر هر نوع خارش یا سوزشی بعد از مانیکور احساس کردید باید همان موقع به فرد مورد نظر اعلام کنید.
آیا ژل مانیکور مطمئن است؟
از دیگر روش‌های رایج برای زیباسازی ناخن‌ها استفاده از ژل مانیکور است که نسخه‌های خانگی آن به اندازه نمونه‌هایی که در سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود چندان قدرتمند نیست. بنابراین باید زمان بیشتری را زیر نور چراغ‌های مخصوص سپری کنید. مهم نیست که کجا از این ژل استفاده می‌کنید، باید سعی کنید یک تا دو هفته به ناخن‌تان استراحت دهید. بین هر بار لاک زدن سعی کنید ناخن‌تان را با لوسیون مرطوب کرده یا آن را هیدراته کنید.
برای از بین بردن ژل مانیکور بدون احساس درد این موارد را رعایت کنید:
ناخن‌هایتان را مرطوب کنید
اگر از ژل مانیکور استفاده می‌کنید سعی کنید به طور روزانه از روغن کوتیکول استفاده کنید. این روغن باعث می‌شود که ناخن‌هایتان حالت انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و زمانی که لاک‌تان را پاک می‌کنید مانع از پوسته پوسته شدن آن می‌شود.
اول سوهان
نوک ناخن های لاک زده را با سوهانی که دندانه‌های ریزی دارد سوهان بزنید تا بتوانید به راحتی پاک کننده‌ی لاک ناخن را در سرتاسر آن بمالید.
از فویل استفاده کنید
یک تکه پنبه را به پاک کننده‌ی قوی لاک ناخن آغشته کرده و آن را روی ناخن خود قرار دهید. انگشت خود را در یک ورقه فویل بپیچید چرا که مانع از بخار شدن پاک کننده شده و سرعت از بین بردن لاک را افزایش می‌دهد.
صبور باشید
۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کرده و بعد از چسب نارنجی استفاده کنید – ترجیحا از چیزهای فلزی استفاده نکنید چرا که ممکن است به بدنه ناخن آسیب وارد شود.
منبع: webmd

توصیه‌هایی برای ناخن‌های محکم و زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ