اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم-قسمت دوم

مهرناز زاوه
استفاده بیش از اندازه از خط چشم و تیره کردن پلک تحتانی باعث می‌شود که چشم‌های شما پایین‌تر از جای واقعی خود جلوه کنند. این آرایش شما را خسته و غمگین نشان می‌دهد.

در ادامه‌ی قسمت اول اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم را مورد بررسی قرار خواهیم داد و نحوه اصلاح هر یک از آنها را هم به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید با بهره گیری از این راهنمایی‌ها به یک آرایش چشم بی‌نقص دست پیدا کنید.
۵- استفاده بیش از اندازه از خط چشم در اطراف پلک تحتانی
ایجاد خطوط برجسته در زیر چشم‌ها یک ترفند قدیمی و از مد افتاده است که فرم صورت شما را خشن نشان می‌دهد. استفاده بیش از اندازه از خط چشم و تیره کردن پلک تحتانی باعث می‌شود که چشم‌های شما پایین‌تر از جای واقعی خود جلوه کنند. این آرایش شما را خسته و غمگین نشان می‌دهد.
۶- عدم توجه به واترلاین (کشیدن خط روی لبه‌ی پلک‌ها)
واترلاین به فاصله بین چشم و مژه‌ها گفته می‌شود. واترلاین با افزایش سن اندکی کم‌رنگ‌تر می‌شود. شما می‌توانید از خط چشم‌های مایع برای پوشاندن قرمزی واترلاین استفاده نمایید تا زیباتر جلوه کنید. اگر چشم‌های خسته و خواب آلود دارید، از یک خط چشم روشن استفاده کنید. اما رنگ سفید، رنگ مناسبی برای خط چشم نیست، چون شما را قدیمی و از مد افتاده نشان می‌دهد.
۷- استفاده دائم از یک خط چشم تکرای
سعی کنید از خط چشم‌های یکسان استفاده نکنید. رنگ پوست شما با افزایش سن تغییر می‌کند. در نتیجه، بسیاری از سایه‌هایی که در سنین جوانی استفاده می‌شدند، در سنین بالاتر تیره به نظر می‌رسند. برای آنکه تغییر چشمگیری در آرایش چشم‌هایتان ایجاد کنید، یک خط چشم جدید بخرید یا خط چشم همیشگی خود را با یک خط چشم دیگر ترکیب نمایید تا به یک رنگ جدید دست یابید.
۸- تلاش برای کشیدن خط چشم تنها با یک حرکت
رُم یک شبه ساخته نشد. یک چشم زیبا نیز با یک حرکت آرایش نمی‌شود. از این رو، بهتر است برای آرایش چشم‌ها از حرکات کوتاه اما متعدد استفاده کنید تا میزان اشتباهات رایج به حداقل برسد و خط چشم‌تان تیره و خارج از محدوده نباشد.
۹- انتخاب خط چشم اشتباه
پیدا کردن یک گزینه مناسب برای خط چشم تنها نیمی از راه است. خط چشم‌هایی که لغزنده هستند، اغلب روی صورت سر می‌خورند و اطراف چشم‌ها را لک می‌کنند. از طرفی، خط چشم‌هایی که دوام بیشتری دارند اغلب زود خشک می‌شوند و صورت شما را خراشیده جلوه می‌دهند. اگر تازه کار هستید، بهتر است از خط چشم‌های ژله‌ای یا مدادهای ضد آب استفاده کنید.
منبع: prevention

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ