فواید بغل کردن برای سلامتی که نمی‌دانید

مهرناز زاوه
بغل کردن می‌تواند افراد را در برابر حساسیت نسبت به مسائل استرس‌زا تا عفونت‌هایی مانند عفونت ویروسی مصون بدارد.

وقتی احساس ناامیدی و یأس دارید، بغل کردن خالصانه‌ی دوست یا همسرتان می‌تواند باعث بالا رفتن روحیه شما شود. علاوه بر این بغل کردن همسر در مناسبت‌های مربوط به شادی، این حس سرخوشی و لذت را دو برابر کرده و نوعی احساس اعتماد به نفس برای فتح دنیا در شما ایجاد می‌کند. در اینجا به برخی دلایلی که لازم است همسرتان را بغل کنید اشاره می‌کنیم.
مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا
تحقیقات نشان می‌دهد که بغل کردن (خصوصا زمانی که سرشار از استرس هستید) می‌تواند باعث کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا شود. در واقع بغل کردن می‌تواند افراد را در برابر حساسیت نسبت به مسائل استرس‌زا تا عفونت‌هایی مانند عفونت ویروسی مصون بدارد.
مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن
وقتی کسی را بغل می‌کنید، به استخوان جناغ سینه‌ی شما فشار آمده و نوعی بار یا شارژ عاطفی و احساسی ایجاد می‌کند. این مسئله باعث تحریک چاکراه‌های عصبی بدن شده که آن هم می‌تواند غده‌ی تیموس را تحریک کند. این غده تولید گلبول‌های سفید را در بدن تظیم کرده و به حفظ سلامت شما کمک می‌کند.
مسکن طبیعی استرس
تحقیقات نشان می‌دهد وقتی کسی که به او اعتماد دارید شما را بغل کند، این مسئله می‌تواند در قالب نوعی حمایت مفید و مؤثر تلقی شود. سوای این مسئله، بالا رفتن میزان بغل کردن می‌تواند روشی مؤثر برای کاهش اثرات زیان آور استرس باشد.
کاهش فشار خون بالا
وقتی فردی را که بسیار به شما نزدیک است می‌بوسید یا در آغوش می‌گیرید، میزان هورمون اوکسیتوسین در بدن افزایش می‌یابد. این هورمون نقشی کلیدی در کاهش کورتیزول در بدن ایفا می‌کند و می‌تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. از طرفی، وقتی کسی شما را بغل می‌کند، نوعی گیرنده‌ی فشار در سطح پوست به نام اجسام پاسینیان فعال می‌شوند. آنها سیگنال‌هایی را به عصب‌های مغز می‌فرستند که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. 
منبع: thehealthsite

کمک به دیگران، راهی برای کاهش استرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ