روش‌هایی برای آب کردن شکم در ۲۴ ساعت-قسمت دوم

مهرناز زاوه
برای آنکه متابولیسم بدنتان پیوسته در طول روز فعالیت داشته باشد سعی کنید اسنک‌های مختصر و سرشار از پروتئین و فیبر خورده یا هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار٬ غذای مختصری بخورید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم با متعادل کردن سیستم هاضمه بدن و افزایش فعالیت متابولیسم٬ حجم شکم شما به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و در کمتر از یک روز نتیجه را خواهید دید. در اینجا به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که حتما برایتان کارساز خواهد بود و شما را به نتیجه دلخواه‌تان می‌رساند.
۶.مواد حاوی پروتئین را فراموش کنید
بسیاری از لوبیاها حاوی پروتئین‌اند که از سویا گرفته شده است. در بسیاری از مواقع این نوع لوبیاها باعث تولید گاز در بدن می‌شوند. به مانند سایر لوبیاها٬ سویا هم حاوی اولیگوساکارید است؛ مولکول‌های قندی که بدن نمی‌تواند آنها را به شکل کامل تجزیه کند و باعث تولید گاز و تورم در بدن می‌شود.
۷.گشنیر زیاد بخورید
تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب خاصی از روغن‌های گشنیز (خصوصا لینالول و استات گرانیل) درست کار داروهای بدون نسخه را انجام می‌دهند و می‌توانند باعث تنظیم فعالیت عضلات گوارشی و کاهش بیش فعالی روده شوند.
۸.شکلات تلخ بخورید
این نوع شکلات حاوی ۷۰ درصد کاکائو یا بیشتر است. محققان دریافته‌اند میکروب‌های عاشقِ شکلات در معده٬ شیرینی آن را به ترکیبات ضدالتهاب تغییر می‌دهند. وقتی که کاکائو به عصاره‌ها و آنزیم‌های هاضمه‌ی شکمتان می‌رسد٬ میکروب های مفید موجود در معده‌تان را خورده و آنها را تخمیر و به ترکیبات ضدالتهاب تبدیل می‌کنند.
۹.سعی کنید چند وعده غذای مختصر بخورید
برای آنکه متابولیسم بدنتان پیوسته در طول روز فعالیت داشته باشد سعی کنید اسنک‌های مختصر و سرشار از پروتئین و فیبر خورده یا هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار٬ غذای مختصری بخورید. با این کار٬ نه تنها با خوردن مجموعه‌ای از وعده‌های غذایی کمتر در دفعات بیشتر کالری بیشتری می‌سوزانید٬ بلکه حالت کسلی بعد از ظهر یا خستگی پایان روز کاری‌تان هم از بین می‌رود. غذاهای پیشنهادی ما یک عدد سیب با کره بادام زمینی٬ کمی آجیل و میوه‌های دانه‌دار یا ماست است.
۱۰.آرام غذا بخورید تا هوا وارد شکمتان نشود
سریع غذا خوردن باعث می‌شود هوای زیادی وارد شکمتان شده و این امر منجر به شکل‌گیری گاز و تورم نامطلوب شکمتان می‌شود. از طرفی کاهش دادن سرعت خوردن غذا با دهان بسته می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد. سعی کنید با وسوسه خوردن کامل یک وعده غذای سبک مانند یک تکه میوه یا یک مشت آجیل در راه برگشتن به خانه مقابله کنید.
۱۱.نوشیدن با نی را فراموش کنید
درست مثل مکیدن هوا هنگام غذا خوردن که باعث می‌شود احساس متورم شدن داشته باشید٬ نوشیدن با استفاده از نی هم باعث ورود هوای اضافی و احساس تورم در شما خواهد شد.
منبع: eatthis

با این رژیم غذایی ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ