وسایلی که نباید برای نوزاد تازه به دنیا آمده‌تان بخرید

مهرناز زاوه
این روزها پدر و مادرها عادت دارند خانه را پر کنند از اسباب بازی و وسایلی که احساس می‌کنند برای بچه لازم و ضروری است. با این حال بسیاری از این وسایل زائد بوده و می‌تواند برای سلامت بچه‌ی شما خطرناک باشد.

این روزها پدر و مادرها عادت دارند خانه را پر کنند از اسباب بازی و وسایلی که احساس می‌کنند برای بچه لازم و ضروری است. با این حال بسیاری از این وسایل زائد بوده و می‌تواند برای سلامت بچه‌ی شما خطرناک باشد. بنابراین سعی کنید در انتخاب وسایل برای نوزاد خود واقعا احتیاط کنید. در اینجا به وسائلی اشاره می‌کنیم که اصلا نیازی نیست پول خود را صرف خرید آنها کنید. 
پودر بچه و مرطوب کننده: تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از محصولات معطر برای بچه مانند مرطوب کننده و پودر تالک می‌تواند منجر به بروز انواع آلرژی و عفونت در نوزاد شود.
اسباب بازی‌های بزرگ و حیوانات مصنوعی: نوزاد شما واقعا به یک چنین اسباب بازی‌هایی نیاز ندارد چرا که قرار گرفتن آنها در اتاق می‌تواند منجر به برخورد با آنها و خفگی شده یا پشم و موی حیوان مصنوعی می‌تواند به مشکلات تنفسی بیانجامد. 
نحوه خواب نوزاد: سعی کنید تشک‌های خیلی نرم را بردارید و به جای آن از یک تشک سفت استفاده کنید طوری که هیچ رشته یا ابری از آن بیرون نزده باشد. یک تشک سفت چیزی است که نوزاد شما به آن نیاز دارد.
لباس‌های نوزاد: بهترین گزینه لباس‌های نخی است. لباس‌های عجیب-غریب و مواد به کار رفته در آن می‌تواند به خارش پوستی و بروز عفونت در نوزاد بیانجامد.
هدبندهای نوزاد: بله، این هدبندها (یا گیره‌های مو) گل-گلی واقعا برای نوزاد زیبا و بامزه هستند اما می‌تواند به درد زیادی منجر شود. یکی از بدترین اشتباهاتی که پدر و مادر در این زمینه مرتکب می‌شوند، خرید این هدبندهای کشی است.
واکر نوزاد: این دستگاه که به نوزادتان کمک می‌کند سریع‌تر راه برود واقعا یک فاجعه است. تحقیقات نشان می‌دهد به خاطر آنکه بسیاری از این واکرهای عجیب-غریب به رشد طبیعی باسن نوزاد فشار وارد می‌کند بسیاری از کشورهای غربی از جمله بریتانیا و کانادا استفاده از آن را برای نوزادان ممنوع کرده‌اند.
منبع: mayoclinic

کارهایی که در دوران شیردهی به نوزاد نباید انجام دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ