برای جلوگیری از خشکی لب‌ها این غذاها را بخورید

مهرناز زاوه
ممکن است برای درمان خشکی لب‌ها آنها را بشویید یا مرطوب کنید اما برای پیشگیری از وقوع چنین حالتی بهتر است تنها دو دقیقه عادت غذایی خود را بررسی کنید.

ممکن است برای درمان خشکی لب‌ها آنها را بشویید یا مرطوب کنید اما برای پیشگیری از وقوع چنین حالتی بهتر است تنها دو دقیقه عادت غذایی خود را بررسی کنید. برخی غذاهای خاص می‌تواند باعث افزایش کشسانی و رطوبت پوست شده و قابلیت و قدرت پوست را برای التیام افزایش دهد. متخصصی به نام «پریا کاثپال» غذاهای زیر را برای هیدراته نگه داشتن لب‌ها توصیه کرده است:
ماهی سالمون یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب حاوی امگا۳ است. اسیدهای چرب امگا۳ دارای خواص ضدالتهاب هستند که از خشکی لب‌ها پیشگیری می‌کنند. از طرفی این ماهی حاوی سلنیوم بوده که مواد زائد و سموم را از پوست حذف می‌کند و آن را جوان نگاه می‌دارد.
دانه‌های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند که به سد طبیعی پوست کمک می‌کنند تا مرطوب بمانند. اسیدهای چرب حاوی امگا۳ می‌تواند باعث ترمیم غشای سلولی شده و از طرفی به التیام ترک‌خوردگی لب‌ها کمک کند.
خوردن خیار هم یکی از بهترین روش‌ها برای هیدراته نگه داشتن لب‌ها است. خیار حاوی ترکیبی به نام سیلیکا بوده که میزان کشسانی پوست را افزایش می‌دهد.
ویتامین C مسئول ارتقاء و افزایش نرمی و صافی پوست است و می‌تواند میزان تولید کلاژن را افزایش دهد. بنابراین سعی کنید از سبزیجات برگداری مانند اسفناج، بروکلی و کاهو استفاده کنید تا ویتامین C مورد نظرتان تأمین شود.
برای نرم و مرطوب نگه داشتن لب‌ها، بدن شما نیازمند آن است که به طور مداوم سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های قدیمی کند. این میان، ویتامین B در تولید سلول‌های جدید نقش بسزایی دارد. غلات کامل هم منبع غنی ویتامین B هستند.
در آخر باید گفت سعی کنید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید تا همواره بدنتان را هیدراته نگه دارید. آب باعث افزایش و ارتقاء سلامت لب‌ها می‌شود.
منبع: health

چگونه از خشکی لب‌ها جلوگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ