سالادهایی که هنگام کاهش وزن باید از خوردن آنها بپرهیزید

مهرناز زاوه
هر نوع غذایی که نامش با سالاد آغاز می‌شود الزاما نمی‌تواند سالم محسوب شود.

هر نوع غذایی که نامش با سالاد آغاز می‌شود الزاما نمی‌تواند سالم محسوب شود. سبزیجات تازه و سس‌هایی با چربی کم هستند که باعث سالم بودن سالاد می‌شوند. سالادهایی که بخش زیادی از آنها را خامه، پنیر و یا مایونز تشکیل می‌دهند تا حد زیادی باعث برهم خوردن اهداف شما در جهت کاهش وزن می‌شوند. در اغلب مواقع، این سالادها به مانند برگرها یا ساندویچ با نان سفید می‌تواند مضر باشد. در اینجا به برخی از این سالادها اشاره می‌کنیم.


سالاد سزار: یک فنجان از این سالاد حاوی ۳۸۲.۲ کالری است، بنابراین می‌توان تصور کرد که میزان سلامت این سالاد چقدر است. نان‌های خشک، پنیر و سس غلیظ آن باعث می‌شود که این سالاد حجم زیادی به شما اضافه کند که قطعا دوست دارید از آن فاصله بگیرید.


سالاد یونانی: این سالاد در مقایسه با سالاد سزار، سالاد روسی یا سالاد دریایی کالری کمتری دارد چرا که مواد اصلی آن عبارتند از کاهو، گوجه فرنگی، خیار و پیاز. با این حال، زیتون‌ها، پنیر فتا و سس آن باعث افزوده شدن کالری به آن شده و آن را به گزینه‌ای نه چندان سالم تبدیل می‌کند. یک فنجان سالاد یونانی حاوی ۳۱۳ کالری است. 


سالاد کلم: سالاد کلم همراه با سیب زمینی سرخ شده یک ترکیب جالب و عالی است. اما حتی پرس کوچکی از آن به مدت یک روز در روند کاهش وزنتان اختلال ایجاد می‌کند. یک فنجان از آن تقریبا ۴۴۳.۵ کالری دارد، بنابراین حتی اگر نیمی از آن را همراه با ساندویچتان بخورید حجم زیادی به شما اضافه می‌کند.


سالاد روسی: این سالاد، پدر تمام سالادهاست، و سرشار از سس خامه‌ای بوده که بسیار لذیذ و خوشمزه است، اما چندان سالم نیست. تنها یک فنجان از سالاد روسی حاوی ۵۷۹.۵ کالری است در مقایسه با یک پرس سالاد سبزیجات که ۱۱۸ کالری دارد.
 منبع: webmd

چگونه سالاد رژیمی درست کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ