۳ تمرین ساده برای تسکین تشویش ذهنی تنها در ۲ دقیقه

مهرناز زاوه
وقتی ترس در درون شما زیاد می‌شود، متوجه می‌شوید که ذهنتان شروع می‌کند به تاخت و تاز و مسابقه دادن، ضربان قلبتان بالا رفته و نفس‌هایتان کوتاه‌تر می‌شود. در این شرایط، می‌توانید با یک سری تمرین‌ها، ذهن آشفته‌ی خود را آرام کنید.

شاید نتوانید تعداد دفعاتی را که در زندگی دچار تشویش و استرس می‌شوید بشمرید. وقتی ترس در درون شما زیاد می‌شود، متوجه می‌شوید که ذهنتان شروع می‌کند به تاخت و تاز و مسابقه دادن، ضربان قلبتان بالا رفته و نفس‌هایتان کوتاه‌تر می‌شود. در این شرایط، می‌توانید با یک سری تمرین‌ها، ذهن آشفته‌ی خود را آرام کنید.
نفس عمیق بکشید
وقتی دچار تشویش و اضطراب می‌شوید، متوجه خواهید شد که کل بدنتان دچار کشیدگی یا انقباض شده است، و نفس‌هایتان کوتاه و کم شده به جای آنکه عمیق و آرامبخش باشد. این نوع نفس کشیدن نمی‌گذارد بدنتان به حالت آرامش و تسکین برسد. سعی کنید از بینی هوا را به داخل ریه‌های خود وارد کرده و آن را از دهان خارج کنید. تمرین کنید که بازدمتان از دم شما طولانی‌تر باشد. نفس عمیق به بدنتان سیگنال آسایش و آرامش فرستاده و ذهنتان را آرام می‌کند. گیاه بابونه هم برای تسکین تشویش و افسردگی بسیار مناسب است.
در سکوت بنشینید
با چشمان بسته در سکوت به مدت دو تا سه دقیقه بنشینید و سعی کنید حواستان به تنفستان باشد. این تمرین باعث آرام شدنتان شده و ظرف چند ثانیه احساس قدرت بیشتری خواهید داشت. با بسته نگاه داشتن چشم‌ها و تمرکز روی نفس‌ها می‌توانید ذهن خود را از آشفتگی‌های بیخود و بی‌جهت که منجر به تشویش شده آزاد کنید. انجام این کار باعث می‌شود که قوای از دست رفته جسمی خود را دوباره به دست بیاورید.
تمرین بهراماری پرانایام
این تمرین برای رسیدن به آرامش سریع و مؤثر بسیار مفید است. می‌توانید این تکنیک ساده را در خانه یا محل کار انجام دهید. صاف بنشینید و چشمانتان را ببندید. انگشت اشاره خود را بر روی غضروف گونه و گوش خود بگذارید و نفس عمیقی بکشید. وقتی نفس را بیرون دادید، به آرامی غضروف را فشار داده سعی کنید صدایی مثل وزوز زنبور از آن درآورید. مطمئن شوید که زمانی که این صدا را در می‌آورید دهانتان بسته باشد. دوباره نفس عمیق بکشید و این کار را هفت تا هشت بار انجام دهید.
منبع: health

۱۲ نشانه اختلال اضطراب که باید بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ