بهترین و بدترین مواد غذایی برای مو-قسمت دوم

مهرناز زاوه
با خوردن غذاهای مقوی و تایید شده توسط مراجع علمی و دوری از خوردنی‌های مضر می‌توانید بر ضخامت، رشد یا ریزش، درخشندگی و همچنین احتمال سفید شدن آنها تاثیر بگذارید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم، با خوردن غذاهای مقوی و تایید شده توسط مراجع علمی و دوری از خوردنی‌های مضر می‌توانید بر ضخامت، رشد یا ریزش، درخشندگی و همچنین احتمال سفید شدن آنها تاثیر بگذارید.
دارچین
دارچین موجب بهبود گردش خون شده و اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو می‌رساند. شما می‌توانید این ادویه را به قهوه، نان یا غلات صبحانه خود اضافه کنید.
بلغور جوی دوسر
جوی دو سر سرشار از آهن، فیبر، روی، اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای چرب غیر اشباع است که موجب تحریک رشد موها و ضخیم شدن آنها می‌شوند.
گوآوا
ویتامین C موجود در گوآوا از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. محققان در آزمایشی به بررسی تاثیر مصرف ویتامین C روی زنانی پرداختند که ریزش مو داشتند. آنها دریافتند که مصرف مکمل ویتامین C سبب رشد چشمگیر موها می‌شود.
تخم مرغ
تخم مرغ حاوی نوعی ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. کمبود این ویتامین سبب ریزش مو می‌شود. سایر منابع بیوتین عبارتند از بادام، آووکادو و ماهی قزل آلا.
عدس
عدس سرشار از پروتئین، آهن، روی و بیوتین است و مقدار زیادی اسید فولیک دارد. بدن جهت سالم نگه داشتن سلول‌های قرمز خون به اسید فولیک نیاز دارد. این سلول‌ها اکسیژن و مواد مغذی را از طریق پوست به موها می‌رسانند. مواد حاوی اسید فولیک برای سلامت اسپرم‌ها نیز مفیدند.
صدف
روی برای سلامت کل بدن مفید است. اگر کمبود روی داشته باشید، با ریزش مو و یا مژه مواجه می‌شوید. روی در گوشت گاو و خرچنگ نیز موجود است.
جگر
کمبود آهن موجب ریزش مو مخصوصا در خانم‌‌ها می‌شود. آهن به مقدار زیاد در اسفناج و سایر سبزیجات دارای برگ سبز تیره، دانه سویا، عدس و غلات غنی شده و پاستا وجود دارد. 
مرغ بدون چربی
دقت کرده‌اید زمانی که پروتئین کافی مصرف نمی‌کنید، ماهیچه‌هایتان رشد نمی‌کنند و یا حتی در برخی موارد کوچک می‌شوند؟ این مساله ممکن است برای موهایتان هم رخ دهد. با داشتن یک رژیم غذایی بدون پروتئین کافی، موها ریزش می‌کنند.
منبع: eatthis

روش‌های موثر خانگی برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ