بهترین و بدترین مواد غذایی برای مو-قسمت سوم

مهرناز زاوه
نوشابه‌های رژیمی تفاوتی با سایر نوشابه‌ها ندارند. در تهیه این نوشابه‌ها از شیرین کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام استفاده می‌شود که موجب ریزش مو می‌شوند.

در قسمت اول و دوم برخی غذاهای مناسب برای موها را به شما معرفی کردیم. در اینجا با برخی موارد دیگر و همچنین بدترین غذاها برای مو آشنا می‌شوید
جو
ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که پرتوهای مضر آفتاب را جذب کرده و از سلول‌های پوست محافظت می‌کند. این ویتامین صدمات آفتاب را که باعث نازک شدن موها می‌شود ترمیم می‌کند. در یک مطالعه انواع متفاوتی از مکمل‌های ویتامین E برای مدت ۸ ماه به بیماران مبتلا به ریزش مو داده شد. به ۳۸ نفر از افراد مکمل ویتامین E و به بقیه شبه دارو داده شد. افرادی که مکمل ویتامین E دریافت کرده بودند، با ۳۴ درصد بهبود در رشد موهایشان مواجه شدند. این میزان ویتامین E به سختی از طریق مواد خوراکی به دست می‌آید. اما جو منبع خوبی از ویتامین E است.
آجیل
پسته به بهبود ریزش موی مردانه کمک می‌کند. پسته حاوی بیوتین است و گردو نیز روغن‌هایی دارد که میزان الاستین مو را افزایش می‌دهند. الاستین انعطاف موها را افزایش داده و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند.
کلم چینی
متخصصان پوست برای درمان ریزش مو، میزان فریتین را آزمایش می‌کنند تا از عملکرد بدن پس از افزودن آهن به رژیم غذایی مطلع شوند. اگر از کلم چینی که سرشار از آهن است در رژیم غذایی خود استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد سطح فریتین یا ذخیره آهن خون‌تان افزایش یافته است.
سیب زمینی شیرین
بتا کاروتن از خشکی و کدر شدن موهای شما جلوگیری کرده و غدد موجود در پوست سر را برای تولید سبوم تحریک می‌کند. میوها و سبزیجات نارنجی رنگ مثل هویج، کدو حلوایی، طالبی، انبه و سیب زمینی شیرین گزینه‌های مناسبی هستند.
ماهی هالیبوت
به غیر از آهن که در سلامت و درخشندگی موها موثر است، منیزیم نیز نقش بسزایی دراین زمینه دارد. ماهی هالیبوت مانند بسیاری از انواع ماهی‌ها سرشار از منیزیم است.
نخود
نخود حاوی بیشترین حجم ویتامین B9 است. یک فنجان نخود ۱.۱۱۴ میکروگرم ویتامین B9 دارد که تقریبا سه برابر میزان توصیه شده در روز است.
اسپرولینا
با اینکه مهم‌ترین منبع مس در جگر حیوانات مختلف یافت می‌شود، مهم‌ترین منبع غیر‌حیوانی مس در جلبک اسپرولینا وجود دارد.
بدترین مواد غذایی برای مو
اره ماهی
سطح بالای جیوه در بدن به ریزش مو منجر می‌شود. هرچه ماهی بزرگ‌تر باشد، جیوه بیشتری در خود دارد. بهتر است از خوردن ماهی‌هایی مثل اره ماهی، ماهی خال مخالی و برخی ماهی‌های تن خودداری کنید.
نوشابه رژیمی
نوشابه‌های رژیمی تفاوتی با سایر نوشابه‌ها ندارند. در تهیه این نوشابه‌ها از شیرین کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام استفاده می‌شود که موجب ریزش مو می‌شوند.
قند
قند به طرُق مختلف بر سلامتی شما اثر می‌گذارد. بنابراین تا حد امکان از خوردن مواد غذایی با قند بالا خودداری کنید.
نشاسته
نشاسته نیز مثل قند است. نشاسته موجود در نان سفید، کیک، شیرینی، پاستا و سایر محصولات فرآوری شده در بدن به قند تبدیل می‌شود و موهای شما را نازک می‌کند. بنابراین، از خوردن این مواد غذایی خودداری کرده و از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنید.
منبع: eatthis

مهمترین دلایل ریزش مو و طاسی خانم‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ