کارهای جالبی که بچه‌ها داخل رحم انجام می‌دهند

مهرناز زاوه
شاید برایتان شگفت آور باشید اگر بدانید که فرزندتان زمانی که داخل رحم است چه کارهایی انجام می‌دهد. در واقع اینطور نیست که بچه صرفا آنجا نشسته باشد و وزنش رفته رفته زیاد شود و اندام‌های حیاتی‌اش رشد کنند. او کارهای زیادی انجام می‌دهد.

شاید برایتان شگفت آور باشید اگر بدانید که فرزندتان زمانی که داخل رحم است چه کارهایی انجام می‌دهد. در واقع اینطور نیست که بچه صرفا آنجا نشسته باشد و وزنش رفته رفته زیاد شود و اندام‌های حیاتی‌اش رشد کنند. او در واقع کارهای زیادی انجام می‌دهد که شاید دکتر به شما نگوید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
آنها گریه می‌کنند: شاید این مسئله شما را ناراحت کند، اما بچه‌ها در سکوت گریه می‌کنند. پرتوهای فراصوتی دیجیتالی که از سه ماهه پایانی بارداری به دست آمده نشان می‌دهد که بچه‌ها دهانشان را باز کرده، اشک می‌ریزند، دهانشان را می‌لرزانند و به طور نامرتبی نفس می‌کشند و همه‌ی اینها نشانه‌های گریه کردن است.
آنها چیزهایی را حفظ می‌کنند: تحقیقات دانشگاه هلسینکی نشان می‌دهد بچه‌هایی که داخل رحم به آهنگ‌های خاصی گوش می‌کنند، زمانی که بعد از زایمان همان آهنگ‌ها و نغمه‌ها را می‌شنوند دستگاه الکتروکاردیوگرام فعالیت مغزی بهتری از آنها را ثبت می‌کند.
آنها مزه‌ها را بهتر می‌شناسند: محققان دریافته‌اند زنانی که هویج بیشتری در سه ماهه پایانی بارداری خود می‌خورند در مقایسه با مادرانی که اصلا هویج نمی‌خورند، نوزادانی به دنیا می‌آورند که عاشق خوردن سبزیجات هستند. البته صد در صد بچه داخل رحم نمی‌تواند هویج بخورد، اما غذایی که شما می‌خورید توسط مایع آمنیوتیک جذب شده و او آن را می‌بلعد.
آنها به شما گوش می‌دهند: زمانی که مادران شعرهای خاصی را برای بچه‌هایشان (که هنوز به دنیا نیامده‌اند) می‌خوانند، میزان ضربان قلب جنین کاهش می‌یابد و عین این اتفاق زمانی که یک فرد غریبه هم این شعر را بخواند رخ می‌دهد. بنابراین تنها صدای مادر و تغییرات آن معیار نیست، او به هر صدایی گوش می‌دهد.
منبع: thehealthsite

آیا مصرف غذاهای خاص چهره نوزاد را زیباتر می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ