هشدار متخصصان درباره ابزارهای بی‌سیم خصوصا هدست بلوتوث

مهرناز زاوه
اخیرا متخصصان نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند که تماس با فرکانس رادیو می‌تواند در طولانی مدت منجر به سرطان شود.

اخیرا متخصصان نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند که تماس با فرکانس رادیو می‌تواند در طولانی مدت منجر به سرطان شود. در شرایطی که هیچ خط مشی مشخصی در چارچوب استانداردهای ملی سطح ایمن و مطمئن تماس با فرکانس‌های رادیویی وجود ندارد، باید گفت استفاده از آن و نیاز ساعتی به آن چندین برابر شده است. بزرگ‌ترین و جانکاه‌ترین خطر استفاده از تلفن همراه به حوزه ی الکترومغناطیس پرتوهای غیریون‌ساز آن مربوط می‌شود. فکر می‌کنید چند نفر به واقع از مشکلات سلامتی این تکنولوژی‌های بی‌سیم آگاهی و اطلاعات کافی دارند؟
تأثیرات مضر پرتوهای ابزارهای بی‌سیم را می‌توان از طریق بروز اختلال در سلول‌های زنده دریافت. برخی متخصصان معتقدند عدم تعادل متابولیسمی که به خاطر پرتوهای ناشی از ابزار بی‌سیم رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی شود از جمله بیماری‌های گوناگون مخرب عصب‌ها و حتی سرطان. در شرایطی که سرطان می‌تواند خطر اصلی این مسئله تلقی شود، خطرات خفیف آن می‌تواند شامل اختلالاتی مانند سردرد، خستگی و التهابات پوستی باشد که ممکن است بعد از تماس طولانی مدت رخ دهد. برخی از روش‌های مؤثر برای کاهش تماس با فرکانس رادیویی شامل استفاده از اسپیکر تلفن، هدفون‌های داخل گوشی و هدست به منظور کاهش نزدیکی این فرکانس‌ها با سر و تماس با آنهاست.
هدست‌های بلوتوث‌دار ابزاری نادرست در این زمینه هستند چرا که باعث انتشار پرتوها و فرکانس می‌شوند. در شرایطی که دفون‌های سیم‌دار می‌توانند مقداری انرژی را به سر انتقال دهند و هدفون‌های بی‌سیم هم مقدار کمی از فرکانس رادیویی انرژی را منتشر می‌کنند، هم هدفون‌های با سیم و هم بی‌سیم باعث از بین رفتن بخش زیادی از انرژی فرکانس رادیویی به خاطر همجواری با سر شده و در نتیجه به میزان زیادی تماس آن را با سر کم می‌کند. باید سعی کنید فاصله‌ی بین ابزارهای بی‌سیم و بدن را همیشه رعایت کنید. 
منبع: medicaldaily

برای کاهش عوارض تلفن همراه چه باید کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ