چطور بعد از جدایی زندگی شادی داشته باشیم؟

مهرناز زاوه
تازه از همسرتان جدا شدید و در هم شکسته‌اید؟ پس بهتر است تکه‌های شکسته وجودتان را جمع کرده و دوباره زندگی را آغاز کنید.

تازه از همسرتان جدا شدید و در هم شکسته‌اید؟ پس بهتر است تکه‌های شکسته وجودتان را جمع کرده و دوباره زندگی را آغاز کنید. اصلا ایده‌ی بدی نیست که تمام تمرکزتان را روی خودتان بگذارید و کارهایی انجام دهید که همیشه آنها را نادیده می‌گرفتید.
تلاشتان را بیشتر کنید: برای اینکه خاطرات قدیمی را فراموش کنید، باید خاطرات جدید و شاد بسازید. پس چه چیز بهتر از تعامل با افراد جذاب و پرانرژی؟ بهتر است دوستانتان را دور هم جمع کرده یا همه را به یک پیک نیک در همین حوالی دعوت کنید.
ترفندهای مختلف را امتحان کنید: سعی کنید با گروهی از افراد هم‌عقیده‌ی خودتان قرار بگذارید و با هم ورزش‌های آبی یا راه‌پیمایی یا چادرزنی را تجربه کنید. می‌توانید به موسیقی هم گوش دهید، رقص یاد بگیرید یا در کلاس‌های هنری یا تأتر شرکت کنید.
کتاب بخوانید و جان تازه‌ای به خود ببخشید: اگر این کار جواب می‌دهد، سعی کنید کتاب‌هایی درباره‌ی زندگی، روابط مختلف و فلسفه بخوانید. حتی بیوگرافی زندگی افراد و کتاب‌هایی که خود فرد در آن زندگی خود را نوشته و در آن از اتفاقات خوب و بد زندگی صحبت کرده می‌تواند روحتان را جلا دهد.
غرق موسیقی شوید: بگذارید موسیقی به همراه جدید و باوفای شما تبدیل شود. برای خودتان ترانه‌های آهنگین و شعرهای بامعنا بگذارید که کمکتان می‌کند خود را در جایگاه بهتری ببینید.
شانس نوشتن را امتحان کنید: وقتی احساس خوب و مثبتی ندارید، بهتر است کلمات و عباراتی را که در درونتان موج می‌زند بنویسید. قرار نیست نویسنده‌ی بزرگی شوید، اما شاید راه ساده‌ای باشد تا خودتان را برای روبرو شدن با شرایط محک بزنید. با این روش می‌توانید بر مشکلات عشقی خود غلبه کنید.
منبع: health

راهکارهایی برای فراموش کردن جدایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ