دلیل خستگی همیشگی خانم‌ها چیست؟

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا نیمی از زنان از مشکل کم‌خوابی رنج می‌برند. بسیاری از آنها به توصیه‌های پزشکی عمل نمی‌کنند چرا که بر این باورند این مسئله، صرفا از عوارض بالا رفتن سن است.

تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا نیمی از زنان از مشکل کم‌خوابی رنج می‌برند. بسیاری از آنها به توصیه‌های پزشکی عمل نمی‌کنند چرا که بر این باورند این مسئله، صرفا از عوارض بالا رفتن سن است. متخصصان هشدار داده‌اند که نداشتن خواب کافی می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری جدی باشد، با وجود اینکه بارداری یا یائسگی هم می‌تواند یکی از گزینه‌های مرتبط با این مسئله محسوب شود.
گفته می‌شود که مسئله‌ی خواب، برای بسیاری از زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می‌شوند نوعی مشکل محسوب می‌شود. تغییر در وضعیت هورمونی منجر به گرگرفتگی، تعرق شبانه و تغییر خلق و خو می‌شود که هر یک خوابیدن را سخت‌تر می‌کند.
کمبود خواب می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را در زنانی که در سنین میانسالی هستند افزایش دهد. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که از هر چهار زن، تنها یک نفر از آنها درباره‌ی مشکل خواب خود با پزشک صحبت می‌کند.
محققان بعد از بررسی ۴۱۰۰ زن بریتانیایی دریافتند که ۴۶ درصد از این زنان مشکلات خواب داشتند. این رقم در بین مردان ۳۶ درصد گزارش شد. از طرفی اکثر آنها در طول شب از خواب بیدار می‌شوند. از هر ۱۰ زن، ۶ نفر در طول روز دچار زودخشمی می‌شوند و علتش کمبود خواب است.
اختلال در خواب شبانه اغلب به خاطر اختلال تنگی نفس در خواب رخ می‌‌دهد که منجر به خرخر یا وقفه‌های خطرناک در تنفس می‌شود. بارداری و یائسگی هم خطر این مسئله را در زنان زیاد می‌کند. اگر این مشکل درمان نشود، به مشکلات حادتر سلامت مانند سکته‌ی مغزی یا حمله‌ی قلبی می‌انجامد.
منبع: thehealthsite

درمان‌‌ خانگی خستگی با آب نارگیل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ