محصولات مراقبت از مو که می‌توانید در آشپزخانه‌ تهیه کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
سس مایونز از دیرباز برای حالت دادن به موهای بسیار خشک مورد استفاده قرار گرفته است. روغن‌های طبیعی و ویتامین‌های موجود در این سس باعث نرمی و درخشندگی موها می‌شوند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم شما می‌توانید از موادی که در آشپزخانه دارید برای تهیه یک نرم کننده و شوینده مو یا نرم کننده پوست و سفید کننده دندان استفاده کنید. در ادامه شما را با محصولات طبیعی دیگری برای مراقبت از مو آشنا می‌سازیم.
سس مایونز از دیرباز برای حالت دادن به موهای بسیار خشک مورد استفاده قرار گرفته است. روغن‌های طبیعی و ویتامین‌های موجود در این سس باعث نرمی و درخشندگی موها می‌شوند. با این حال، ممکن است استفاده از سس مایونز به تنهایی شما را به اهدافتان نرساند. اگر چنین است، از مخلوط مایونز با تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید. وقتی مخلوط خود را تهیه کردید، می‌توانید آن را بعد از شامپو به موهای خود بمالید. حداقل ۳۰ دقیقه بمانید و سپس آبکشی کنید.
روغن رزماری درخشندگی را به موهای خشک شما باز می‌گرداند. این روغن طبیعی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. استعمال آن باعث تحریک فولیکول‌های مو شده و از ریزش موی زودرس جلوگیری می‌کند. اگر نمی‌خواهید از رنگ‌های شیمیایی مضر برای تیره کردن موهایتان استفاده کنید، می‌توانید از روغن رزماری کمک بگیرید. برای تهیه این روغن، برگ‌های تازه رزماری را در یک ظرف در بسته بگذارید و در آن روغن کنجد یا روغن زیتون بریزید. ظرف را در مکانی بگذارید که نور آفتاب به آن بخورد. یک ماه صبر کنید و مخلوط نهایی را در ظرف دیگری بریزید. برای استفاده از روغن رزماری باید آن را حرارت دهید. می‌توانید از مایکروویو یا ظرف آب داغ برای این کار استفاده کنید. پس از گرم کردن روغن، به موهای خود شامپو بزنید و سپس از رزماری استفاده کنید. پس از استعمال روغن در موهای خود دست بکشید یا از یک شانه بزرگ استفاده کنید تا روغن به طور مساوی میان موهایتان پخش شود.
چای مریم گلی کمک می‌کند که تارهای خاکستری موهایتان را از دید پنهان کنید. تهیه این چای آسان است. تنها کافی است مریم گلی خشک را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و یک شب منتظر بمانید. وقتی آماده شد، از آن مثل یک شوینده استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان در مجاورت هوا خشک شود. سپس آبکشی کنید و موهای خود را شانه نمایید.
آب گوجه فرنگی برای برطرف کردن بوی غیرمعمول مو در کودکان مؤثر است. آب گوجه فرنگی را روی موهای خود بریزید و سرتان را بپوشانید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و سپس موهای خود را آبکشی کنید و شانه نمایید.
خمیر دندان اشتباهاتی را که حین استفاده از رنگ مو مرتکب شده‌اید، جبران می‌کند. اگر رنگ مو، پوست شما را در اطرف خطوط رویش مو لکه‌دار کرده، از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان حاوی مواد ساینده طبیعی است که هر نوع رنگی را شستشو داده و از روی پوست برطرف می‌کند. پس از استفاده از خمیر دندان، صورتتان رو بشورید.
گلیسیرین نباتی درخشندگی را به موهای آسیب دیده باز می‌گرداند، همچنین می‌تواند موهای فر را تحت کنترل شما در آورد. برای استفاده از گلیسیرین نباتی، مقداری از این ترکیب را با حالت‌دهنده مو مخلوط کنید. از مخلوط تهیه شده مثل یک شامپوی معمولی استفاده کنید. سپس، موهای خود را خشک کرده و شانه کنید. اگر انتهای تارهای مو آسیب دیده، کمی گلیسیرین نباتی کف دست خود بریزید. دست‌هایتان را به هم بمالید و به آرامی موهایتان را نوازش کنید تا از تاثیر گلیسیرین نباتی بهره‌مند شوید.
ترکیب سرکه و آب به تولید یک شوینده فوق‌العاده منجر می‌شود. استفاده از این ترکیب با جلوگیری از انباشت مواد مازاد محصولات دیگر، درخشندگی را به موهای شما باز می‌گرداند. بسیاری از مادران از ترکیب سرکه و آب برای موهای بلند فرزندانشان استفاده می‌کنند. این ترکیب درخشندگی و طراوت را به موهای آسیب دیده شما بر‌می‌گرداند و پیچ‌خوردگی غیرطبیعی موهای شما را به حالت نرمال در می‌آورد. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از ترکیب سرکه و آب از رشد باکتری‌های طبیعی روی پوست سر جلوگیری می‌کند.
منبع: thebeautybiz

بهترین و بدترین مواد غذایی برای مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ