کارهایی که باید ۳۰ دقیقه قبل از خواب برای کاهش وزن انجام دهید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد خاموش کردن بخاری یا سیستم تهویه هوا در زمستان باعث می‌شود که هنگام خواب بتوانیم چربی‌های بیشتری آب کنیم.

در ادامه‌ی قسمت اول به راهکارهایی برای خواب مناسب و کاهش وزن موفقیت آمیز اشاره می‌کنیم.
از قانون ۲۰ دقیقه پیروی کنید
اگر بعد از ۲۰ دقیقه تمرکز و آرام کردن ذهن و جسم نتوانستید تغییری در خود برای خوابیدن ایجاد کنید٬ از تختخواب بیرون بیایید٬ اتاق خواب را ترک کنید و کاری انجام دهید که تحریک کننده نبوده و آرامبخش باشد. 
همه چیز را مخلوط کنید
خوردن یک شِیک پروتئین پیش از خوابیدن می‌تواند باعث افزایش متابولیسم شما شود. محققان دریافته‌اند افرادی که شب‌ها٬ اسنک‌های خوب و مغذی می‌خورند که شامل ۳۰ گرم آب پنیر یا پروتئین کازئین است میزان کارکرد متابولیسمی آنها در صبح روز بعد نسب به زمانی که چیزی نمی‌خورند خیلی بهتر خواهد بود.
لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید
کارها و افکاری که در یک روز شلوغ دارید مدام درون سرتان پرسه می‌زنند و اصلا نمی‌گذارند که وضعیت مناسبی برای یک خواب هشت ساعته‌ی مفید و آرام داشته باشید. سعی کنید هر کاری را که باید روز بعد انجام دهید روی کاغذ بنویسید. این مسئله باعث می‌شود که بهتر بتوانید زندگی‌تان را مدیریت کنید.
بگذارید کمی هوای اتاق خنک شود
تحقیقات جدید نشان می‌دهد خاموش کردن بخاری یا سیستم تهویه هوا در زمستان باعث می‌شود که هنگام خواب بتوانیم چربی‌های بیشتری آب کنیم. دمای هوای خنک‌تر باعث بالا رفتن اثربخشی ذخایر چربی‌های قهوه‌ای می‌شود؛ این چربی‌ها از طریق کمک به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در شکم٬ به گرم شدن شما کمک می‌کنند.
دوش بگیرید
شاید نتوانید همیشه زیر آسمان پرستاره بخوابید اما می توانید دمایی مانند دمای یک روز آفتابی را با یک دوش آب داغ برای خود بسازید. این کار هم به آب شدن چربی‌ها کمک کرده و از طرفی باعث می‌شود سریع‌تر بخوابید.
از نعناع کمک بگیرید 
برخی بوهای خاص می‌تواند آب دهان شما را راه بیاندازد٬ و برخی دیگر هم ممکن است اشتهای شما را از بین ببرد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که هر دو ساعت روغن نعناع استنشاق می‌کنند به طور متوسط در یک ماه پنج پوند وزنشان کم می‌شود. موز٬ سیب سبز و وانیل هم تأثیرات مشابهی مثل نعناع دارند.
چراغ خواب را خاموش کنید
تماس با نور در شب و هنگام خواب نه تنها در روند خواب عمیق شما اختلال ایجاد می‌کند بلکه می‌تواند منجر به افزایش وزن هم بشود. نتایج یک تحقیق نشان داد احتمال چاقی افراد شرکت کننده‌ای که در اتاق‌های بسیار تاریک خوابیدند نسبت به افرادی که در اتاق‌های روشن‌تر خوابیدند٬ ۲۱ درصد کمتر بود.
به یک چیز آبی رنگ خیره شوید
حتما دلیلی دارد که رستوران‌هایی مانند مک دونالد و کینگ برگر از رنگ‌های قرمز و زرد در رستوران‌هایشان استفاده می کنند. این رنگ‌ها پیام‌های نهانی به مغز ما می‌فرستد که باعث می‌شود گرسنه شویم. آیا این ایده در خانه هم جواب می‌دهد؟ در آزمایشی٬ تعدادی از افراد در سه مکان با رنگ‌های قرمز٬ زرد و آبی مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت کنندگان اعلام کردند اتاق‌های قرمز و زرد کاملا باعث باز شدن اشتهایشان شده اما غذا خوردن در اتاق آبی تقریبا اشتهای آنها را به نصف کاهش داد.
موبایل و آی پدتان را مخفی کنید
محققان دریافته‌اند که هرچه وسایل الکتریکی بیشتری با خود به تختخواب ببریم٬ بیشتر چاق می‌شویم – این مسئله خصوصا در میان کودکان بسیار شایع است. در واقع کودکانی که تا نیمه شب پای تلویزیون نشسته یا بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند نمی‌توانند به اندازه کافی استراحت کنند و زندگی‌شان توأم با عادت‌های ناسالم خواهد بود. دانش آموزانی که تنها به یک وسیله الکتریکی دسترسی دارند نسبت به دانش آموزانی که در اتاق خواب از این وسایل ندارند٬ ۱.۴۷ برابر میزان اضافه شدن وزن در آنها بیشتر است.
از بینی نفس بکشید
شاید از خود بپرسید چرا؟ اول اینکه این کار از خروپف جلوگیری می‌کند. و از طرفی نه تنها باعث بهتر شدن کیفیت خوابتان می‌شود بلکه افرادی هم که در اطراف شما هستند راحت‌تر می‌خوابند. دوم آنکه اکسیژن بیشتری در اختیار بدن قرار می‌دهد٬ بنابراین از طریق تنفس عمیق می‌توانید آرامش بیشتری برای بدن فراهم کنید. 
منبع: eatthis

میوه خوردن در شب ضرر دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ