درمان‌های خانگی برای از بین بردن سلولیت-قسمت دوم

مهرناز زاوه
سیاری از متخصصان استفاده از پودر قهوه را برای مالیدن روی نواحی از پوست که دچار سلولیت شده پیشنهاد می‌دهند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم سلولیت نوعی بیماری پوستی است که منجر به بروز برجستگی‌های کوچک و چین و شکنج‌هایی در زیر پوست می‌شود.
مکمل‌های مناسب برای کاهش سلولیت
یونجه: یونجه یک گیاه طبیعی ادرارآور است که باعث متعادل شدن میزان مایعات روزنه‌ای بدن شده و به کاهش تورم کمک می‌کند. از طرفی یک نوع پروژسترون گیاهی محسوب می‌شود که می‌تواند میزان استروژن اضافی را که ممکن است باعث تشدید سلولیت شود به سطح متعادلی برساند.
سرکه سیب: این سرکه حاوی مجموعه‌ای از آنزیم‌ها و اسیدها به منظور متعادل ساختن pH بدن است. از طرفی منبع غنی پتاسیم محسوب شده که برای متعادل ساختن مایعات بدن بسیار مؤثر است.
روغن نارگیل: این روغن حاوی زنجیره‌ی متوسط تری‌گلیسیرید است که به راحتی جذب شده و توسط بدن برای تأمین سوخت آن استفاده می‌شود. این روغن قابلیت تحریک غده تیروئید را دارد که باعث افزایش دمای بدن و متابولیسم شده و از طرفی می‌تواند چربی اضافی را بسوزاند.
چای سبز: ماده‌ای با خاصیت تحریک کنندگی خفیف و حاوی کافئین است و همچنین آنتی اکسیدان قدرتمندی محسوب می‌شود که در همانندسازی مناسب و ترمیم سلول‌های پوستی تأثیر زیادی دارد.
درمان‌های خارجی برای سلولیت
آلوئه‌ورا حاوی آلاتوین است، که به ترمیم پوست کمک می‌کند. به لحاظ پزشکی باید گفت که به جریان خون مویرگی کمک کرده و به التیام بافت‌های پوستی سرعت می‌بخشد.
گیاه دم اسب، گیاه کهن-دار، گیاه کتانجک و چای سبز هم خواص خارجی زیادی داشته و می‌توان آن را به شکل لوسیون یا کرم‌هایی برای ماساژ در نواحی مشکل‌دار پوستی استفاده کرد.
بسیاری از متخصصان استفاده از پودر قهوه را برای مالیدن روی نواحی از پوست که دچار سلولیت شده پیشنهاد می‌دهند. این پودرها در قالب نوعی ماده لایه بردار عمل می‌کنند، چرا که کافئین جذب پوست شده و باعث تحریک بتا آدرنوریسپتورها در سلول‌های چربی می‌شود تا محتوای آنها را بیرون بریزد.
نمک دریایی مرده و کتانجک یا جلبک قهوه‌ای حاوی مواد معدنی قدرتمندی هستند که به ترمیم پوست کمک می‌کنند. درست مانند یدهای معدنی که به روند متابولیسم سلول‌های بنیادی چربی بسیار کمک می‌کنند.
فقط به خاطر داشته باشید که کاهش سلولیت یک فرآیند دو مرحله‌ای است. سلولیت به خاطر بزرگ شدن زیاد از حد سلول‌های چربی رخ می‌دهد که از ساختار کلاژن در لایه‌های زیرین پوست بیرون می‌زنند. نخستین قدم، کاهش چربی بدن بوده و بسیاری از گیاهان و مواد مغذی با مصرف داخلی و خارجی می‌توانند به تسریع این روند کمک کنند. مرحله دوم، افزایش مقاومت پوست و شبکه‌های کلاژن زیر بافت‌های زیرپوستی است و پوست و کلاژن به منظور بازسازی درست خودشان نیازمند ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب هستند. مایعات اضافی هم می‌توانند باعث تشدید این مشکل شوند، بنابراین مصرف درست مایعات و جریان درست خون هم در این میان اهمیت فراوانی دارد. 
منبع: thebeautybiz

۶ باور در مورد سلولیت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ