بیماری عجیب و نادر نوزاد انگلیسی

پانته آ توتونپیان
کودک 11 ماهه انگلیسی مبتلا بیماری نادر مادرزادی است که بخشی از جمجمه او خارج از مغز رشد می کند.

نوزادی در انگلستان با نوعی بیماری خاص و نادر مادر زادی به دنیا آمده است که در آن تمام یا بخشی از مغز در خارج از جمجمه به رشد ادامه می دهد.پزشکان در هفته ی 20م این بیماری را توسط سونوگرافی تشخیص داده بودند و هشدار داده بودند که این نوزاد بلافاصله بعد از زایمان خواهد مرد اما در کمال تعجب،اکنون او در 11 ماهگی به سر می برد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان بلافاصله پس از تولد این کودک را تحت اعمال جراحی برای حذف رشد، سلول‌های مغزی خارج از جمجمه قرار دادند که شبیه به یک سردوم در کنار سر اصلی او رشد کرده بود.

این کودک در حال حاضر نیمه نابینا است و کارشناسان اعتقاد دارند او از معلولیت‌های شدید جسمی رنج خواهد برد. به هنگام به دنیا آمدن این کودک دارای یک سر بزرگ بنفش رنگ بوده است

بیماری encephalocele نوعی نقص مادرزادی نادر است که باعث رشد بخش‌هایی از مغز از دوران جنینی خارج از مغز می‌شود. پزشکان تنها 8 روز پس از به دنیا آمدن این کودک او را تحت عمل جراحی برای حذف مایع مغزی نخاعی و بخش‌های زائد مغزی قرار دادند.
بیماری encephalocele به برآمدگی کیسه مانندی از مغز گفته می شود که شامل سلول‌های مغزی می باشد و خارج از مغز تشکیل می‌شود. کارشناسان زمان بروز این اختلال را در طول هفته‌های سوم و چهارم بارداری در هنگام شکل‌گیری مغز و نخاع می‌دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اعضای داخلی این نوزاد خارج از بدنش است+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ