چطور کانسیلر زیر چشم مناسبی انتخاب کنید؟

مهرناز زاوه
امروزه محصولات متنوعی برای رفع این مشکل شایع وجود دارد، هرچند مهم این است که بدانید از میان این همه چطور مناسب ترین گزینه برای پوست‌تان را انتخاب کنید.

اغلب خانم‌ها نگرانی‌های مشترکی در باب زیبایی دارند. پوستتان روشن باشد یا برنزه، چرب باشد یا خشک، صاف باشد یا برآمده؛ فرقی نمی‌کند. مشکلات پوستی گریبان همه را می‌گیرد. بعضی‌ها با خواب اضافی به مصاف مشکلات خود می‌روند. بعضی‌ها نیز از ماسک خیار برای کاهش پف‌کردگی پوست استفاده می‌کنند. خانم‌ها حاضرند برای رفع حلقه‌های تیره زیر چشم هر کاری بکنند. با این حال، آنچه بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد پیدا کردن یک محصول مناسب است. امروزه محصولات متنوعی برای رفع این مشکل شایع وجود دارد، هرچند مهم این است که بدانید از میان این همه چطور مناسب ترین گزینه برای پوست‌تان را انتخاب کنید.
چه عواملی باعث ایجاد مشکل در زیر چشم‌ها می‌شود؟
در وهله اول می‌بایست علت اصلی بروز مشکل در زیر چشم‌ها را شناسایی کنید. به عنوان مثال، حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها به دلایل مختلفی از جمله نازکی پوست، آلرژی و بی‌خوابی شکل می‌گیرند. سایر عوامل شامل استرس، سدیم زیاد از حد و جمع شدن مایعات هستند. وقتی علت بروز مشکل شناسایی می‌شود، می‌‌توانید برای حل و فصل ریشه مشکلات اقدام نمایید. بعضا می‌بایست تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.
کدام کانسیلر برای شما مناسب‌تر است؟
کانسیلری را انتخاب کنید که یکی دو درجه از رنگ پوستتان روشن‌تر باشد. انتخاب سایه به نوع آرایش شما بستگی دارد. اگر زیرسازی نکرده اید، باید از کانسیلری که نزدیک رنگ پوستتان است استفاده کنید. در مرحله بعد، باید به نوع کانسیلر توجه کنید. اگر پوست نازک و ظریف دارید، از کانسیلرهای کرمی، ویتامینه و مرطوب کننده استفاده کنید و اگر پوست چرب دارید، بهتر است از کانسیلرهای پودری حاوی مواد معدنی استفاده کنید.
علاوه بر این، باید بدانید دقیقا به دنبال پنهان کردن چه چیزی هستید. حلقه‌های آبی یا بنفش رنگ، تغییر رنگ زیر چشم‌ها، پف‌کردگی و غیره از جمله معضلاتی هستند که ما را به استفاده از کانسیلر سوق می‌دهند. آیا می‌خواهید چین و چروک و سایر معایب پوستتان را نیز برطرف کنید؟ پاسخ به این سوالات به نوع کانسیلری بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. اگر حلقه‌های زیر چشمتان تیره یا آبی مایل به بنفش هستند، بهتر است از کانسیلری با رنگ پایه زرد استفاده کنید و اگر زیر چشم‌هایتان دائما قرمز است، می‌توانید از کانسیلرهایی با رنگ سبز روشن استفاده نمایید.
کانسیلر مورد استفاده خود را با تغییر فصل عوض کنید
ممکن است در فصول مختلف سال به کانسیلرهای مختلفی نیاز پیدا کنید. پوست شما معمولا در فصول سرد بیشتر خشک می‌شود، چون دائما در معرض گرمای مصنوعی قرار می‌گیرد، بنابراین ممکن است به یک محصول مرطوب کننده احتیاج پیدا کنید. در فصل تابستان، پوست رنگ بیشتری به خود می‌گیرد؛ بنابراین، باید از کانسیلری استفاده کنید که از پوست طبیعی شما تیره‌تر باشد.
به مواد تشکیل دهنده کانسیلر دقت کنید
کانسیلری بخرید که سرشار از مرطوب کننده و ویتامین باشد. اگر می‌خواهید پول زیادی را صرف خرید لوازم آرایش کنید، بهتر است کانسیلر و لوازم زیرسازی بخرید. هدف از بکارگیری این اقلام این است که پوست‌تان ظاهر بی‌نقصی داشته باشد. این محصولات، پوست شما را برای آرایش آماده می‌کنند.
قبل از خرید، امتحان کنید
وقتی یک یا چند کانسیلر مناسب را شناسایی کردید، حتما از تستر درون فروشگاه استفاده کرده و آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. به یاد داشته باشید که برای خرید اکثر لوازم آرایشی انجام این کار ضروری است.
چگونه از کانسیلر استفاده کنید؟
مسئله بعدی، نحوه استفاده از کانسیلر است. در استفاده از هر محصولی در اطراف چشم‌ها مراقب باشید. پوست اطراف چشم‌ها نازک است، هرگونه فشار یا کشیدگی در این ناحیه باعث بروز چین و چروک بیشتر می‌شود. اگر از کانسیلرهای کرمی، پودری یا معدنی استفاده می‌کنید، بهتر است از برس کمک بگیرید.
احساس زیبا بودن کنید!
پیدا کردن یک کانسیلر زیر چشم مناسب بعضا وقت‌گیر است و به آزمون و خطا نیاز دارد. با این حال، وقتی محصول مورد نظر خود را پیدا می‌کنید، می‌بینید ارزشش را داشت. احساس زیبا بودن برای اغلب خانم‌ها اهمیت دارد، بنابراین وقت بگذارید و محصولی را بیابید که با آن این احساس را داشته باشید که بهترین هستید.
منبع: thebeautybiz

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ