۱۰ اشتباه شایع والدینی که تازه بچه‌دار می‌شوند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
بسیاری از والدینی که تازه صاحب فرزند شده‌اند به مکان‌های اشتباهی برای مشاوره مراجعه می‌کنند. این یک اشتباه قدیمی است که والدین مرتکب می‌شوند.

در ادامه‌ی قسمت اول به اشتباهات رایج والدین و راهکارهایی برای دوری از آنها اشاره می‌کنیم.
اشتباه ششم: صندلی او را در ماشین درست جاسازی نمی‌کنید
هر پدر و مادری که تازه صاحب بچه شده می‌داند که جای صندلی کودک در ماشین و نحوه قرار دادن آن کاری مهم و حیاتی در حد پرتاب موشک است. زمانی که صندلی مناسبی را برای بچه در نظر گرفتید سعی کنید از نصب درست آن مطمئن شوید. زندگی کودک شما به نصب درست آن بستگی دارد.
اشتباه هفتم: به بهداشت دهان او توجه نمی‌کنید
بسیاری از والدینی که تازه صاحب بچه شده‌اند توجه چندانی به دندان‌ها یا بهداشت دهان نوزاد ندارند و وقتی به فکر می‌افتند که دیگر خیلی دیر شده است. هیچ وقت برای رعایت نظافت دهانی و دندانی، زود تلقی نمی‌شود. در اینجا به راهکارهایی برای کمک به والدین در این زمینه اشاره می‌کنیم.
-وقتی دندان‌های بچه بیرون آمد، به او در تختخواب شیر ندهید. این مسئله خطر بروز کرم‌خوردگی‌های دندانی را افزایش می‌دهد. این کرم‌خوردگی می‌تواند به خاطر پوسیدگی شیشه شیر هم باشد.
-سعی کنید از یک نوار پانسمان مرطوب برای تمیز کردن لثه کودکتان استفاده کنید و وقتی به یک سالگی رسید، برای تمیزی دندان‌ها آنها را با خمیر دندان بشویید.
-نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید کودکتان فلوراید کافی مصرف می‌کند. فلوراید به طور طبیعی در آب وجود دارد و از بروز کرم‌خوردگی جلوگیری می‌کند. آب برخی شهرها دارای فلوراید است، اگر آب شهر شما چنین نیست، از دندانپزشکتان بخواهید تا برایتان مکمل تجویز کند.
اشتباه هشتم: زندگی زناشویی‌تان را فراموش می‌کنید
حفظ پیوند و علاقه در زندگی زناشویی بعد از تولد نوزاد اول بسیار مهم بوده و می‌تواند نادیده گرفته شود. هر نوع ضعف و سستی در رابطه می‌تواند با تولد بچه کمرنگ‌تر شود و در شرایطی که باید تمرکز زیادی روی نوزاد تازه به دنیا آمده داشته باشد، باید سعی کنید مهر و محبت رابطه زناشویی را هم حفظ کنید.
اشتباه نهم: جلوی بچه خیلی زیاد (یا خیلی کم) دعوا می‌کنید
حتی نوزاد سه ماهه هم مهر و محبت را یاد می‌گیرد. وقتی با هم دعوا می‌کنید، از خودتان بپرسید آیا این کار ترسناک است؟ یا آنکه عادی است؟ سعی کنید به شدت و میزان دعواهایتان دقت کنید و آنها را بررسی نمایید. پریدن و تشر زدن به هم در برخی مواقع بخشی عادی از زندگی زناشویی است. اما وقتی زن و شوهر سعی می‌کنند مدام حال هم را بگیرند و یکدیگر را سرکوب کنند، این مسئله نوعی افراط تلقی خواهد شد.
اشتباه دهم: به منابع غیرقابل اعتماد برای مشاوره اعتماد می‌کنید
بسیاری از والدینی که تازه صاحب فرزند شده‌اند به مکان‌های اشتباهی برای مشاوره مراجعه می‌کنند. این یک اشتباه قدیمی است که والدین مرتکب می‌شوند. باید سعی کنید نسبت به جایی که می‌روید اطلاعات کافی داشته باشید و از معتبرترین مکان‌ها برای مراقبت‌های پزشکی و ایمنی‌سازی استفاده کنید. 
منبع: webmd

ابراز علاقه والدین به فرزندان باید چگونه باشد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ