آنچه ماه تولد شما درباره پوست‌تان می‌گوید-قسمت اول

مهرناز زاوه
هرچند اکثر دانشمندان کل مضمون طالع بینی را مزخرف می‌دانند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد ماه تولد شما می‌تواند خطر ابتلا به بیش از ۵۰ بیماری را پیش بینی کند.

حتی اگر اعتقادی به طالع ‌بینی نداشته باشید، حتما گاهی مطالبی درباره‌ طالع خود می‌‌خوانید. هرچند اکثر دانشمندان کل مضمون طالع بینی را مزخرف می‌دانند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد ماه تولد شما می‌تواند خطر ابتلا به بیش از ۵۰ بیماری را پیش بینی کند. در واقع نماد تولد علاوه بر زندگی عشقی یا کاری می‌تواند بر جنبه‌‌هایی از زیبایی ظاهری شما نیز سایه افکند. ربکا گوردون، طالع ‌بین اهل نیویورک با همکاری متخصص زیبایی ‌شناسی شوان داس به ما می‌‌گوید که چطور با استفاده از فلسفه‌ ستاره‌ها، مراقبت از پوست خود را به حد کمال برسانیم.
نماد آتش
آتش یکی از ۴ عنصری است که طبق نمادهای زودیاک یا صور فلکی دوازده‌‌گانه طبقه‌‌بندی شده و نماد انرژی، ستیزه‌جویی و اشتیاق است.
قوچ-فروردین
متولدین برج قوچ فعال و زیرک‌اند و برج قوچ نماد مقاومت و سرسختی است. همچنین افراد با نماد آتش بسیار آتشی ‌مزاج هستند. این افراد همواره با مسائلی مانند برافروختگی چهره، عرق‌سوز شدن، جوش‌‌های پوستی و آکنه‌ دست به گریبان هستند.
توصیه‌‌های زیبایی: گوردون می‌‌گوید، قرار دادن برش ضخیمی از خیار سرد روی چشم‌ها و پیشانی، گرمای مضاعف پوست را جذب می‌کند و خیلی سریع تاثیر خودش را می‌گذرد. همچنین می‌توانید از محصولات زیبایی حاوی آلوئه‌ورا استفاده کنید که خنک کننده و تسکین دهنده‌اند. 
اسد-مرداد
شیر نماد قدرت و انرژی است که از سوی خورشید کنترل می‌شود. گوردون معتقد است که متولدین این برج مستعد پوست‌های خشک‌اند، زیرا نماد آتش و حرارت پایدار در آنها رخنه کرده است.
توصیه‌های زیبایی: گوردون روغن نارگیل را برای پوست خشک متولدین برج اسد پیشنهاد می‌کند. زیرا روغن نارگیل به آسانی موجب جذب زنجیره‌ ملایمی از اسیدهای چرب می‌شود، بنابراین نه تنها از خواص آب‌رسانی به پوست برخوردار است بلکه به طور طبیعی از هجوم رادیکال‌های آزاد به پوست ممانعت می‌‌کند.
قوس-آذر
قوس در برج‌‌های فلکی نماد فلاسفه‌ جویای خرد است، اما متولدین این برج تمایل دارند که هر کاری را به گونه‌ای اغراق‌آمیز به انجام برسانند. گوردون می‌گوید چنانچه متولدین برج قوس بر اساس تمایل غریزی در هر کاری از جمله خوردن و نوشیدن روزانه افراط کنند، علاوه بر قرمزی پوست، جوش و آکنه، دچار عدم تعادل می‌شوند که بالطبع التهاب و خستگی را برایشان به دنبال خواهد داشت.
توصیه‌های زیبایی: داس پاک‌ کننده‌‌های صورت با قدرت پاک‌‌کنندگی ۲٪ حاوی گلیکول یا اسید استیک را پیشنهاد می‌کند. به گفته او، محصولات پاک‌کننده‌ حاوی اسید گلیکول با غلظت ۳ درصد، ویتامین B مرطوب‌کننده و نرم‌کننده که از سوزش و خارش پوست نیز جلوگیری می‌‌کنند، مناسب‌اند.
نماد آب
عنصر آب اشاره به تخیل، احساس و درون‌گرایی دارد.
عقرب-آبان
گوردون می‌گوید متولدین برج عقرب با خصیصه‌هایی مانند احساساتی بودن، وفاداری و سعه‌ صدر در زمره بی‌ثبات ‌ترین نمادهای صور فلکی به حساب می‌آیند که با جوش‌های ناگهانی مانند جوش‌‌های سر سیاه یا جوش‌های عمیق و دردناک مواجه می‌شوند.
توصیه‌‌های زیبایی: پس از استفاده از پاک‌کننده‌، از لوسیون مخصوص ضدجوش‌ استفاده کنید. ۲ قاشق سوپ‌ خوری سرکه‌ سیب را با چند قطره آب ‌لیموی تازه مخلوط کنید و با اسفنج روی جوش‌ها بمالید. سپس از سرم‌ حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید تا رطوبت پوستتان حفظ شود و اثرات خشک‌‌کنندگی لوسیون را متعادل سازد.
حوت-اسفند
گوردون توضیح می‌دهد که متولدین برج حوت فوق‌العاده احساساتی، خلاق و شهودگرا هستند. چنانچه اجازه دهند احساسات در وجودشان انباشته شود و آن را بروز ندهند، این استرس در قالب التهاب و خارش پوست نمایان می‌شود.
توصیه‌‌های زیبایی: دو بار در روز کرم‌های مرطوب ‌کننده‌ ضد‌التهاب حاوی روغن عصاره‌ گل رز استفاده کنید. روغن عصاره‌ گل رز برای پوست‌‌های حساس، کرم ضد‌التهابی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌‌شود.
سرطان-تیر
برج سرطان با تمایل به دو سمت بدخلقی و محبت، نگهبان صور فلکی است. گوردون معتقد است که آنچه درباره‌ برج سرطان به عنوان قوی‌ترین نماد آب، نگران کننده به نظر می‌رسد، احتباس مایعات است که تحت تاثیر چرخش ماه و جزر و مد رخ می‌دهد.
توصیه‌‌های زیبایی: مایعات انباشته در زیر پوست صورت را با برسی خشک جا به جا کنید. گوردن پیشنهاد می‌کند که برای تسکین تورم‌ اطراف چشم، به مدت ۱۰ دقیقه چای کیسه‌ای مرطوب شده را زیر چشم‌هایتان قرار دهید تا التیام یابند.
منبع: prevention

چگونه از رنگ و شکل ناخن‌ها، به بیماری خود پی ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ